Inköpare rekryteras till Region Östergötland

Inköpare rekryteras till Region Östergötland

Arbetsbeskrivning

Som inköpare har du ett nära samarbete med olika kompetenser från vården och stödfunktioner för att driva operativa inköpsfrågor framåt för inköp av vårdmaterial. Genom din struktur och självständighet driver du samt utvecklar arbetssätt och processer. Du identifierar var och hur inköpen sker, för dialog med leverantörer kring offerter, förhandling och kontraktering av produkter.

Centrum för Inköp, service och logistik ansvarar för Region Östergötlands samlade Inköps- och materialförsörjningsfrågor. Vi är en strategisk funktion som organisatoriskt är placerat i Regionledningskontoret. Vi arbetar brett med Inköp inom regionens alla verksamheter, där hälso- och sjukvård är den största men också regional utveckling, fastighet och Facility Management, IT, stadsbibliotek och naturbruksgymnasium är verksamheter vi stöttar. Vårat mål är att vara en effektiv inköpsorganisation med ledning av juridiken och med fokus på affären!

Vi söker fler inköpare till vår inköpsorganisation som ett led i att säkra och trygga våra inköp till vårdverksamheten. Vill du vara en av dem som genom ditt arbete bidrar till samhällsnytta?

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som inköpare i region Östergötland har du ett nära samarbete med olika kompetenser från vården och stödfunktioner för att driva operativa inköpsfrågor framåt för inköp av vårdmaterial. Genom analys av affärsprocesser arbetar du med fokus på kostnadseffektivitet och fastställer besparingsmöjligheter på ett sätt där Regionens strategier efterföljs och kontinuerligt förbättras.

Du samarbetar nära kollegor och andra intressenter inom inköp för att realisera och utveckla detta arbete. I rollen ingår också att driva specifika inköpsaktiviteter såsom ex. informera och utbilda om inköpsprocessen. Regionen genomför ett arbete för att öka sin beredskap i kris och krig. Arbetet med vår beredskap för materialförsörjning kommer också att vara ett prioriterat område.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Du identifierar tillsammans med olika delar av vårdverksamheten var och hur inköpen sker
* Ansvarar för att identifiera behov, genomföra och vid behov konkurrensutsätta avrop och direktupphandlingar
* Ansvarar även för att ha hand om den operativa dialogen med leverantörer vad gäller leverantörsofferter, förhandling och kontraktering av produkter
* Du har ett nära samarbete med centraldepån i att säkerställa att materialförsörjningen sker enligt processer och riktlinjer

Vi strävar efter att ge dig både ansvar och handlingsutrymme i din roll. Vår organisation präglas av stor drivkraft, tydligt utvecklingsfokus samt ett öppet och kreativt samarbetsklimat. Placeringsort för tjänsten är i centrala Linköping.

Profil

För rollen som inköpare söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot logistik/inköp. Vidare har du några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter. För rollen behöver du även ha en god affärsmässig förståelse.

Du ska behärska svenska såväl i tal som skrift. Vidare ska du ha goda kunskaper i Excel och är van vid att arbeta i olika system.

Strukturerad, självgående och initiativtagande är tre av dina starkaste egenskaper som du använder för att driva och utveckla arbetssätt och processer inom ditt ansvarsområde. Du har förmågan att, ur ett helhetsperspektiv, ta affärsmässiga och kostnadseffektiva beslut. Med hjälp av ditt förtroendeingivande sätt skapar och bygger du hållbara, goda relationer med personer både inom organisationen och utanför. Du värdesätter samarbete, öppenhet och tydlig kommunikation i ditt arbete. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid din personlighet.

Vad erbjuder Region Östergötland dig?

Region Östergötland har ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dom som lever och vistas här. Hos oss jobbar många engagerade människor mot samma mål - att göra skillnad på riktigt. Vissa möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Oavsett yrkesroll är det du och vi tillsammans som arbetar för östgötarnas hälsa framåt.

I Region Östergötland jobbar 14 000 medarbetare, och i vårt centrum, Inköp, service och logistik, är vi 220 kollegor, varav 55 tjänstemän. Vårt centrum ger dig möjlighet att påverka och samtidigt utvecklas i din yrkesroll. Vi erbjuder dig en bra balans mellan jobb och privatliv och goda möjligheter till hemarbete.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Region Östergötland med Jefferson Wells, ManpowerGroup. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Eva Wisth på 011-19 18 97 eller eva.wisth@jeffersonwells.se.

Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast 18 april 2023.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2023
  • Ansök senast: 18 april 2023

Liknande jobb


Supplier Quality Assurance

Supplier Quality Assurance

8 maj 2024

Strategisk inköpare

Strategisk inköpare

8 maj 2024

8 maj 2024