OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Kalmar Motor har i över 45 års tid utvecklat och tillverkat flygplansdragare och andra specialfordon till olika flygbolag, luftfartsmyndigheter och industriföretag världen över. Detta gör att företaget idag är ett av de äldsta i branschen och även är marknadsledande inom el- och hybridteknik. Besök www.kalmarmotor.com för mer information. Nu har du chansen att bli en del av detta världsledande företag då företaget är i behov av en inköpare.
Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag till oss på www.lernia.se
Arbetsuppgifter
Som inköpare arbetar du med inköp av material, varor eller tjänster från leverantörer. Du kommer att arbeta både strategiskt och operativt med företagets inköpsprocesser enligt företagets policys och uppförandekod.
Det är ditt jobb att identifiera och upphandla nya leverantörer, liksom att bibehålla god kontakt med de befintliga. Du arbetar proaktivt med att bygga relationer och förhandla avtalsvillkor med nya och befintliga leverantörer. Du kommer också att ansvara för offerter, anbud och villkor, där leverantörer utvärderas och följs upp. Du kommer vara en viktig del i länken mellan säljare, lager och produktion på Kalmar Motor. Du servar produktionen med att införskaffa rätt material i rätt tid på ett kvalitetsmässigt och kostnadseffektivt sätt. I arbetet ingår även att kontinuerligt arbeta aktivt med att förbättra och effektivisera processer och rutiner.
Formell kompetens
-Gymnasieutbildning/Högskoleutbildning inom ekonomi alt. teknik.
-Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom området
-Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tyska meriterande)
-Stort tekniskt intresse
- Körkort och tillgång till egen bil
Meriterande:
Erfarenhet av inköpsarbete inom fordonsbranschen
Din bakgrund:
Vi ser gärna att du sedan tidigare har införskaffad kunskap och erfarenheter inom operativt eller strategiskt inköpsarbete, förhandling eller försäljning. Du är van att arbeta affärsfokuserat, strukturerat och analytiskt. Du är en fena på siffror och är van vid att arbeta med Excel i det dagliga arbete. Du har tidigare arbetat i affärssystem och är van att analysera siffror och detaljer. Du har också viss förhandlingsvana och är van vid att komma till avslut på ett effektivt sätt.
Personliga egenskaper
Som person är det viktigt att du är driven, kommunikativ, och analytisk. Det är viktigt att du har förmågan att samarbeta och kommunicera med andra då du kommer arbeta med olika kontaktytor både internt och externt. Du behöver också vara flexibel och lösningsorienterad samt ha en stor affärsmässighet och lyhördhet. Du bör också vara strukturerad och noggrann i ditt arbete samt ha förmågan att se saker ur olika perspektiv.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/ heltid/ Kalmar med stora möjligheter till anställning hos företaget efter inhyrningstiden
Arbetstid: 07.00-16.00
Tillträdesdag
Omgående eller vid överenskommelse
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före annonstiden har gått ut
Information
Ansökan sker www.lernia.se/jobb/
Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin
Hanna Karlsson