Inköpare sökes till Trigono AB

Arbetsbeskrivning

Trigono AB är specialiserat inom representation, marknadsföring och distribution av programvara i Norden. Trigono grundades 1986, omsätter ca 90 miljoner SEK och har drygt 20 anställda i Danmark, Norge och Sverige. Huvudkontoret ligger i Lund. Läs mer på www.trigono.se. Arbetsbeskrivning: Du har huvudansvar för inköp och logistik för Trigonos distribution i Skandinavien. Företaget har ca 25 större leverantörer varav majoriteten är internationella, därav daglig kommunikation på engelska. Tjänsten ställer krav på god samarbetsförmåga, flexibilitet, organisationsförmåga, samt intresse för problemlösningar och effektivisering. Arbetsuppgifter: Inköp : Generera inköp, avrop, inköpsprognoser, ansvara för korrekta inpriser, uppdatering leveranstider, bevakning av inleverans, rapportering till leverantör. Ekonomi: Kontering och attest av leverantörsfakturor, samarbeta m ekonomichef rörande leverantörsreskontra och avstämningar, fakturering/kreditering, periodisering/ lämna underlag till bokslut etc. Lageransvar: Utvärdera leveranshastighet, beräkna lageromsättningshastighet, inkuranssammanställning, inventeringsansvar, handha returer till leverantör etc. Nya leverantörer: Genomgång av avtal och huvudansvar för upplägg administrativt. Logistik: Huvudansvar för att logistiken fungerar både för inköp och mot kund. Förhandling av fraktavtal, försäkringar, daglig inköpslogistik, skapa fraktdokument och kontrollera tulldeklarationer etc. Övrig administration:, Samarbete med IT-chef för systemutveckling och problemlösning inom inköp och leveranser, kunna handha reklamationer, huvudansvar för upplägg av kampanjers administrativa flöde, uppdatera prislistor etc. Vi söker dig som: -Har minst gymnasieutbildning inom ekonomi /handel / administration. -Har vana från inköpsarbete, gärna i både mindre och större organisationer. -Har insikt i ekonomiarbete såsom periodisering, fakturering, kontering m m. -Kan logistik, förstår leveransklausuler och är bekant med tullhandlingar. -Är en god administratör med bred administrativ vana och förståelse för hela flödet från prislista/produktinformation till kundorder och leverans. Du ska kunna vara administrativ samordnare internt och mellan våra nordiska kontor. -Förstår avrop och konceptet av elektroniska leveranser. -Har språkkunskaper: flytande svenska, mycket bra engelska i tal och skrift, samt förståelse av danska och norska i tal och skrift. -Har viss vana från att förhandla och förstå avtal (kunskap om allmän avtalsrätt/ affärsjuridik är meriterande). -Arbetar obehindrat i MS Office, är en van Internetanvändare, förstår arbete med databaser, och gärna har vana från att lägga inköp på Internet. -Kan vara drivande med god förmåga att arbeta självständigt , ta egna initiativ, driva projekt och tycker om att ta ett helhetsansvar. -Är organiserad och strukturerad även vid högt arbetstempo. Du har förmåga att kunna se både till detaljer och helhet, och är van att samarbeta i team. -Tycker om att fungera som "Spindeln i nätet" både internt och externt. Du är social, utåtriktad, och kan möta utmaningar med ett gott humör. Vana från IT-branschen är meriterande men ej ett krav. Erfarenhet och utbildning är alltid viktigt, men för oss handlar det också mycket om att hitta rätt personlighet som är flexibel i sitt arbetssätt, har lätt för att lära och har en inspirerande inställning. Trigonos vision är just att vara "den snabba, innovativa och flexibla vägen till den nordiska marknaden". Se gärna vår hemsida för mer information om företaget.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TRIGONO AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 26 april 2007
  • Ansök senast: 15 maj 2007

Liknande jobb

Pizzabagare

17 maj 2006

Byggnadsarbetare

22 maj 2006

Lärare i SO

22 maj 2006

Lärare Hkk åk 5-9

22 maj 2006