Inköpare till Frauenthal Gnotec Sweden AB

Inköpare till Frauenthal Gnotec Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Frauenthal Gnotec Sweden AB har utvecklat och producerat metallkomponenter sedan 1947.
De första fordonskomponenterna var låsdetaljer för Volvo Cars PV och Volvo Amazon. Idag är Frauenthal Gnotec Group en ledande internationell tillverkare av metallkomponenter till fordonsindustrin.
Företaget har en lång historia av svenskt entreprenörskap med innovativa och hårt arbetande människor - en attityd som fortfarande genomsyrar våra värderingar : Förtroende, Smart Tänkande och Teamwork.
Vi har tillverkning och FoU-verksamhet i alla delar av världen, Asien, Europa och USA

Dina arbetsuppgifter
Frauenthal Gnotec söker nu efter en Inköpare som kommer att ansvara för leverantörer och bevakning av ordrar. Din arbetsplats kommer att vara centralt beläget på deras anläggning i Kinnared.
Som inköpare arbetar du med inköp av material / komponenter till vår kund, det innebär att du både kommer att genomföra beställningar genom avrop och i tjänsten ingår det även att skicka ut offertförfrågningar, granska inkomna offerter och välja leverantör, att ta emot ordererkännande och leveransbevaka blir en annan viktig uppgift. Att genomföra leverantörsbesök både inom Sverige och utomlands ingår också i denna roll.
Ditt uppdrag innebär många kontakter, både interna och externa, vilket gör att din kommunikativa sida kommer väl till pass. Du ansvarar för att självständigt genomföra dina arbetsuppgifter, med stöd av kollegor. Alla våra medarbetare förväntas bidra med att utveckla och förbättra våra processer och arbetssätt.
Du kommer att ansvara för att bevaka att materialet kommer in i tid inför målning och ytbehandling.

Uppdraget beräknas starta omgående, till en början blir du anställd av oss på Premier med goda möjligheter till att anställningen går över till vår kund efter en tid.
Arbetstid är heltid, Måndag - Fredag kl. 07.00-16.00 med viss flextid.
Lön enligt överenskommelse.



Din profil
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, lager eller ekonomi. Du har erfarenhet av arbetsuppgifter som är ovan beskrivna och har vi tur har du erfarenhet av tillverkningsindustrin.

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi ser gärna att du är tekniskt lagd, lättlärd, tydlig och har skinn på näsan.
Du är noggrann och detaljfokuserad, vidare är du en serviceinriktad person med gott omdöme och ett glatt humör som tycker om att arbeta både självständigt och i team.
Det är särskilt viktigt att ha kundfokus och vara serviceinriktad men det krävs också en vilja att hjälpa andra och leverera lösningar som leder till bra produkter. I en mångfacetterad och föränderlig miljö med många intressenter är din förmåga att kommunicera och hantera relationer viktig. Du behöver därför ha goda kunskaper i svenska samt engelska, både i tal och skrift.
Tjänsten förutsätter att du har god administrativ förmåga och kunskap inom delar av Officepaketet. Meriterande är om du arbetet i affärssystemet SAP samt Jeev´s. Tjänsten kräver även B-körkort.

Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Ojala, telefon 0722-409957 eller e-post emma.ojala@premier.se
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast den 16/7- 2023. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej heller emot ansökningshandlingar via e-post.

Välkommen med din ansökan!



Om oss
Premier är ett auktoriserat rekrytering- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 9 städer och är idag cirka 450 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal, där vi matchar arbetsplatser i alla branscher med rätt kompetens. Vi erbjuder flexibla bemanning- och rekryteringslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.

Hos oss är det viktigt att vår personal har goda och sunda arbetsvillkor, vilket gynnar både kund och konsult. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar samt erbjuda våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Som vi på Premier brukar säga – vi jobbar med bra folk helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2023
  • Ansök senast: 6 oktober 2023

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


Delprojektledare inköp

Delprojektledare inköp

2 maj 2024

2 maj 2024

Inköpsstrateg

Inköpsstrateg

2 maj 2024

29 april 2024