Inköpare till global koncern i Västerås!

Inköpare till global koncern i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av roller inom inköp och/eller materialanskaffning? Besitter du goda kunskaper inom affärssystemet SAP? Vi söker just nu en Inköpare till vår väletablerade och internationella kund i Västerås! Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt för att pågå till sista maj 2021, med möjlighet till förlängning beroende på resursbehov och prestation. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Rollen som Inköpare är bred och händelserik där du bland annat ansvarar för att:
- Säkerställa materialförsörjningen, d.v.s. se till att material finns tillgängligt i rätt kvantitet och i rätt tid, från leverantörer (främst i Europa och Asien) till fabriken i Västerås.
- Bevaka och hantera leverantörsrelaterade materialbrister.
- Analysera materialbrister och hot både på kort och lång sikt samt kommunicera dessa till företagets interna produktion och produktionsplanering.
- Förse leverantörer med materialprognoser och arbetar med leverantören för att säkra kapacitet på kort och lång sikt.
- Mäta och följa upp leverantörernas prestation samt arbetar tillsammans med leverantörer för att förbättra prestationen och stärka samarbetet.
- Planera materialförsörjningen (ex lagernivåer, beställningskvantiteter, ledtider) för att optimera balansen mellan hög servicenivå och kapitalbindning.
- Jobba tätt ihop i ett kategoriteam med kollegor från strategiskt inköp och leverantörskvalité för att tillsammans hantera, optimera och utveckla leverantörsbasen.

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen söker vi dig med:
- Tidigare erfarenhet av roller inom inköp och/eller materialanskaffning.
- Utbildning inom inköp-/logistik eller närliggande områden är meriterande.
- Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift.
- Tidigare erfarenhet av affärssystemet SAP.
- Du har goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel.

Som person har du ett affärsmässigt tänk samt en drivkraft och vilja att växa med nya utmaningar.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


16 januari 2021

15 januari 2021

15 januari 2021

15 januari 2021