Inköpare till globalt bolag i Vänersborg omgående!

Inköpare till globalt bolag i Vänersborg omgående!

Arbetsbeskrivning

Vår globala kund söker en erfaren inköpare till ett kortare uppdrag i Vänersborg. Vi letar efter dig som har erfarenhet av inköp sedan tidigare, har goda förhandlingsskills ihop med god insikt i upprättande av leverantörsavtal och affärssystem. Är du dessutom en person som har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och värnar om relationen tycker vi att du ska söka tjänsten direkt. Vi arbetar med löpande urval så se till att skicka in din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
Har du erfarenhet av inköp, förhandling av avtal och affärssytem kan du vara den personen vi söker för detta kortare uppdrag till vår kund i Vänersborg. Bolaget står inför en förändringsfas gällande byte av deras affärsystem. Därför är de nu i behov av en erfaren inköpare som kommer fokusera på att gå igenom deras leverantörsavtal, se till så att dessa är korrekta och uppdaterade. Om det behövs kommer man också att förhandla fram nya avtal med leverantörerna. Efter att implementeringen lyckats önskar vi också att du kan vara med och se förbättringar kring inköpsprocessen, därför är det viktigt att du har ett lösningsfokuserat och kreativt mindset ihop med att du värnar om relationer och har den där förhandlingsådran.

Tjänsten är ett kortare konsultuppdrag där du anställs hos oss på Academic Work för att sedan arbeta hos vår kund i Vänersborg. Uppdraget sträcker sig initialt fram till och med slutet av mars 2024.

Du erbjuds
- Att arbeta på ett globalt och välexponerat bolag
- Att få ytterligare erfarenhet inom inköp

VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper inom inköp, det vill säga avtal, affärssystem och inköpsprocessen
- Har goda digitala systemkunskaper och att du således inte räds av digital förändring
- Har obehindrade kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då det krävs i det dagliga arbetet

Det är meriterande om du har
- Arbetat med affärssystemet IFS - detta affärssystem kommer att implementeras under tiden
- Arbetat i en global organisation
- En eftergymnasial utbildning inom relevant område

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Nätverkande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024