Inköpare till it-avdelningen

Inköpare till it-avdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett stimulerande och utvecklande arbete samtidigt som du skapar förutsättningar för riksdagens arbete? Då ska du söka dig till oss!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att genomföra beställningar och inköp via avrop från statliga ramavtal inom it-området. I arbetet ingår att vara delaktig i hela inköpsprocessen från behovsanalys till att kontrakt är tecknat. Du säkerställer att vi nyttjar det som ramavtalen erbjuder, och en självklar del av arbetet är inköpsadministration. Du kommer även att medverka vid upphandlingar av produkter och tjänster. Arbetet utförs i samarbete med chefer och tekniker inom it-avdelningen, och du förväntas bidra till vår utveckling av arbetssätt och rutiner.

Den aktuella rollen är placerad på it-avdelningen som består av cirka 120 medarbetare och konsulter. Du blir en del av ett team om fyra personer som arbetar inom funktionen it‑administration, och du rapporterar direkt till enhetschefen.

Dina kvalifikationer
Som inköpare har du


• en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller liknande, alternativt har du införskaffat dig motsvarande kunskaper på annat sätt
• minst 3 års erfarenhet av inköp (meriterande inom it-området)
• erfarenhet av att avropa från statliga ramavtal och/eller upphandling
• kunskaper om och erfarenheter av lagen om offentlig upphandling
• en mycket god administrativ förmåga.

Som person är du lösningsorienterad och strukturerad och drivs av att ständigt förbättra och effektivisera processer. Du tycker att det är stimulerande med arbetsuppgifter som innebär koordinering av inköp och kan hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt. Vidare har du en god analytisk förmåga och kan agera proaktivt i komplexa situationer. Att bibehålla och utveckla goda relationer såväl internt som externt är en viktig del i denna tjänst, vilket innebär att din sociala kompetens ska vara ett utmärkande drag hos dig. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team och har förmågan att bygga goda relationer. Eftersom rollen har många kontaktytor är det viktigt att du kan anpassa din kommunikation till situationen och mottagaren och att du kan uttrycka dig väl på svenska i såväl tal som skrift.

Vi erbjuder dig
Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Förvaltningen hjälper ledamöterna med sakkunskap och beslutsunderlag och ser till att ledamöterna har bra arbetsförhållanden. Förvaltningen informerar också om riksdagen och dess arbete.

Hos oss får du en bra balans mellan jobb och fritid och du har goda möjligheter att utvecklas professionellt i din yrkesroll. Du får även bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I våra lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi sitter i attraktiva lokaler centralt i Stockholm och erbjuder möjlighet till visst distansarbete.


• Anställningsform: Tillsvidareanställning
• Omfattning: Heltid

Riksdagsförvaltningen tillämpar provanställning.

Ansökan
Ansök via www.riksdagen.se, senast den 9 oktober 2022.
Referensnummer: 2638-2021/22

Övrigt
Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber
sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband
med denna annons.

Kontakta oss 

• Jessica Lexell, enhetschef, 08-786 40 21

Fackliga representanter

• Helena Fridman Konstantinidou, Saco, 08-786 40 00
• Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00
• Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00


Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Margareta Hjorth
08-786 48 78
Livia Spada
08-786 40 00
Ann-Charlotte Eklund
08-786 40 00
Lars Vestberg
08-786 40 00
Kari Hasselberg, kanslichef
08-786 58 97
Thomas Larue
08-786 40 00
Anna-Lena Hultgård Sancini
08-786 68 55
sektionschef Ann Zetterqvist
08-786 42 08
Sektionschef Chaline Boije Lindhe
08-786 65 12
chefsjurist Lars Seger
08-786 63 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksdagsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Besöksadress

10012 STOCKHOLM
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 10012

Liknande jobb


Inköpare till BRA Flyg

Inköpare till BRA Flyg

23 april 2024

26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024