Inköpare till Praktikertjänst

Inköpare till Praktikertjänst

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad och relationsskapande inköpare som vill vara med och göra skillnad på Sveriges största privata vårdföretag? Är du trygg i avtalsfrågor och förhandlingar och vill fortsätta att utvecklas i inköpsrollen tillsammans med erfarna kollegor? Då kan detta vara jobbet för dig!

När undersökningsföretaget Universum nyligen korade Sveriges bästa arbetsgivare landade Praktikertjänst på andra plats och är därmed Vårdsveriges bästa arbetsgivare! Här erbjuds du en dynamisk arbetsplats belägen i ljusa lokaler vid Hötorget i centrala Stockholm. På huvudkontoret arbetar drygt 250 personer med service till Praktikertjänsts mottagningar runt om i landet. Möjlighet till hybridarbete finns, liksom förmåner så som generöst friskvårdsbidrag, subventionerad lunch och kortare arbetsdagar på sommaren.

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med startdatum enligt överenskommelse, provanställning tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som inköpare hos Praktikertjänst erbjuds du en bred roll som innefattar både strategiskt och taktiskt arbete. Uppdraget är att identifiera volymsynergier inom Praktikertjänsts externa kostnader, samordna volymerna samt genomföra upphandlingar. Därefter arbetar du aktivt med att implementera dessa avtal samt öka avtalsföljsamhet genom påverkansarbete. Rollen inkluderar många kontaktytor och samarbeten såväl internt som externt.

Tjänsten innebär sedvanliga arbetsuppgifter för en inköpare såsom analys, strategi, upphandling, implementering och uppföljning inom ansvarsområdet. Ditt fokus kommer främst att vara tjänsteinköp inom Hälso- och sjukvård samt i vissa fall IT-relaterade tjänster. Avdelningen består idag av sju erfarna medarbetare och tjänsten är en utökning av teamet. Du rapporterar till Praktikertjänsts inköpschef.

Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom relevant område och några års erfarenhet av taktiskt/strategiskt inköp i större bolag, med fördel inom vårdbranschen alternativt industrin. Du har givetvis en god datavana och utrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara en professionell, flexibel och kompetent inköpare med förmåga att skapa och upprätthålla förtroendefulla relationer. Du har en god analytisk förmåga som hjälper dig att identifiera utmaningar och möjligheter och utifrån dessa hitta lösningar i linje med verksamhetens strategi och förutsättningar. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet liksom din initiativkraft som kan bidra till att vidareutveckla befintliga processer och aktivt delta i förändringsarbete.

Om du är redo för en spännande utmaning där du kan integrera dina kunskaper inom inköp med vårdkvalité, så är vi övertygade om att du kommer trivas hos oss på Praktikertjänst. Ansök redan idag och bli en del av vårt team som arbetar för att göra skillnad inom vården och skapa de bästa förutsättningarna. Tillsammans gör vi skillnad i praktiken!

Om verksamheten
Från Karesuando i norr till Ystad i söder, och med verksamheter i fler än 200 kommuner, är Praktikertjänst hela Sveriges välfärd. En av fem vårdpatienter går till någon av våra mottagningar – och en av tre tandvårdspatienter väljer oss. Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för att vi som arbetar inom vården ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt – och skapa högsta värde för patienten. Det är vi som utför vården som gemensamt äger Praktikertjänst.

Vår unika affärsmodell har funnits i 60 år, och innebär att företagets 1 300 aktieägare själva arbetar i verksamheterna som läkare, tandläkare, tandtekniker, tandhygienister, fysioterapeuter, dietister, psykologer, psykoanalytiker/terapeuter, sjuksköterskor, barnmorskor och logopeder. Det gör oss till Sveriges största företag inom privat tandvård och hälso- och sjukvård. Praktikertjänst omsätter cirka 8,5 miljarder kronor och har närmare 8000 medarbetare.

Läs mer om oss på www.praktikertjanst.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2024
  • Ansök senast: 25 februari 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


26 april 2024

Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024