Inköpare till Randek

Arbetsbeskrivning

Om kundföretaget

Randek utvecklar, tillverkar och säljer högpresterande maskiner och system ämnat för prefabricerad hustillverkning. Produktsortimentet består av: kapsågar, vägg-, golv-, och taklinjer, takstolssystem, vändbord och specialmaskiner. Automationsgraden sträcker sig från helautomatisk till manuell. Företagets historia sträcker sig tillbaka till 1940-talet och startade i nära samarbete med de första prefabricerande hustillverkarna. Idag använder ledande hustillverkare i 38 länder Randeks maskiner och system. Läs mer på www.randek.com

Dina arbetsuppgifter

Randek expanderar och söker nu en Inköpare. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Falkenberg.

Tjänsten som inköpare innebär att du har daglig kontakt med leverantörer och att du arbetar med materialplanering och leveransbevakning. Du har en viktig roll i förhandlingar av avtal, upphandling av tjänster och varor kopplade till olika projekt. Vidare ansvarar du för inköp av lagerförda artiklar, gör beställningar och säkerställer att de har rätt villkor.


Din profil

Vi tror att du är en duktig inköpare och tydlig kravställare men som är ödmjuk och värnar om goda relationer. För att klara uppdraget på ett bra sätt krävs att du har en god teknisk förståelse och ett maskintekniskt intresse. Vi ser gärna att du har erfarenhet från tillverkningsindustrin.

Tjänsten kräver att du har god datavana och kan arbeta obehindrat i Microsoft Office och har goda kunskaper i materialplaneringssystem, t.ex. GARP. Du bör ha arbetat med MPS, material, planering och styrning. Har du kunskap i CAD och vana av ritningsläsning är det meriterande.

Eftersom arbetet medför att hålla flera projekt i gång samtidigt krävs det att du är noggrann och ansvarstagande och arbetar strukturerat. Tjänsten innebär kontakt med många olika personer både internt och externt och för att lyckas i rollen krävs det att du är tydlig och en god kommunikatör. Andra personliga egenskaper som värderas högt är driv, samarbetsförmåga, engagemang och kvalitetsmedvetenhet.

Omfattning: Heltid. Tillsvidaretjänst med start enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2016-12-04. Sök tjänsten omgående via vår hemsida www.onepartnergroup.se

För information: Maria Skärström 0723-96 52 24, maria.skarstrom@onepartnergroup.se


Om vårt företag

OnePartnerGroup finns lokalt i Halland och består av Carl, Carina och Maria som har arbetat med rekrytering och bemanning i många år. Vårt engagemang ligger i att utveckla företag och människor och få dem att växa. Vi drivs av samarbetet med de lokala företagen, att lära känna dem och hjälpa dem med kompetensförsörjning.

Vi har en stark lokal förankring och brinner för att hitta rätt personer till våra lokala företag här i Halland. Med engagerade konsulter bemannar vi företag inom bland annat ekonomi, administration, kundservice och produktion.

Vi är en komplett leverantör av kompetens inom både yrkesarbetare- och tjänstemannasektorn. Tillsammans med våra 1 000 konsulter är vi verksamma på 25 orter, från Norrköping i norr till Halmstad i söder. Vi vill vara Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl Mårtensson
0733-649972
Carl Mårtensson

Carina Nyberg
0733-649971
Carina Nyberg

Maria Skärström

Carina Nyberg

Maria Skärström

Emelie Lundkrantz

Emelie Lundkrantz
0709-435798
Emelie Lundkrantz
0709 – 43 57 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnePartnerGroup Halland AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 november 2016

Besöksadress

Västerhavsvägen 2, Falkenberg
None

Postadress

Västerhavsvägen 2
Falkenberg, 31122

Liknande jobb


Inköpare

14 maj 2024

OPERATIV INKÖPARE

14 maj 2024