Inköpare till Smarteq Wireless AB

Arbetsbeskrivning

Är Du en inköpare som uppskattar variation och utmaning? Inköpare till Smarteq Wireless AB Smarteq Wireless AB utvecklar, tillverkar och marknadsför antenner och antennsystem.Sedan starten 1996 har de haft en mycket positiv utveckling.Deras kunder finns överallt där höga krav ställs på ett antennsystem, både när det gäller stora volymer och extrema specialantenner.Produktionen är till största del outsourcad och deras flesta partners finns i Asien där de just nu utökar verksamheten även till Kina och Ungern.Smarteq finns i Täby och har ca 35 anställda.Som inköpare kommer du att ha en nyckelposition i företaget där ett nära samarbete gör att du blir oerhört delaktig och enkelt får en helhetsbild av verksamheten. Arbetsbeskrivning: Som inköpare kommer Du att tillhöra Operations avdelningen.Du arbetar som ensam inköpsansvarig men har ett nära samarbete med bl a Production och Customer support.Du har huvudansvar för löpande orderläggning, leveransbevakning och koordinering av logistikflödet för större delen av den löpande externa produktionen.Du hanterar inköp och avrop av både komponenter och färdiga produkter.Du uppdaterar leverantörs- och artikelregister samt säkrar nya inköpsrutiner vid överlämning från projekt till serieproduktion.Löpande leverantörsutveckling ingår också i dina arbetsuppgifter där du arbetar med att sänka kostnader, förbättra logistikflöden samt ha full styrning på din orderstock.Som inköpare på Smarteq kommer Du att ha ett arbete som kräver mycket koordinering och problemlösning, Du ska trivas i en mindre verksamhet där det krävs flexibilitet och att snabbt kunna hugga i när något händer. Arbetets omfattning: Start omgående.Tjänsten är en tillsvidareanställning som omfattar heltid med flexibla arbetstider. Arbetslivserfarenhet: Du har flerårig erfarenhet från inköpsarbete, materiellplanering eller logistik.Vi ser gärna att Du har någon typ av inköpsutbildning men din arbetslivserfarenhet kan dock väga upp detta. Kompetenskrav: Du talar och skriver engelska obehindrat och hanterar med enkelhet internationella kontakter.Du har god datavana och kan snabbt sätta dig in i nya datasystem, meriterande men inte ett krav är kunskaper i Concorde. Personliga egenskaper: Du är en person som är positiv, energisk, arbetsam och flexibel, Du uppskattar variation och utmaning i ditt arbete.Du är en kreativ problemlösare som snarare agerar istället för att reagera.Du är kommunikativ och duktig på att förhandla och argumentera för din sak.Vidare är Du stresstålig och en person som kan ha igång flera saker samtidigt vilket gör att du är oerhört noggrann och strukturerad i ditt arbete. Intresserad? Brain arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRAIN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 21 januari 2008
  • Ansök senast: 20 februari 2008

Liknande jobb


20 augusti 2010

Duktig inköpare till större företag

12 februari 2010

22 april 2010

Inköpare

3 mars 2010