Inköpare till SnigelDesign AB

Inköpare till SnigelDesign AB

Arbetsbeskrivning

SnigelDesign är ett entreprenöriellt företag med högt anseende i sin bransch. Vi har en 30-årig historia av att förse svensk och utländsk militär, poliser och annan insatspersonal med funktionella, slitstarka och säkra kläder och utrustning för att göra arbetet bekvämare, enklare och i bästa fall säkrare för de människor som varje dag riskerar sina liv för att försvara våra mänskliga rättigheter. Exempel på produkter är ryggsäckar, skyddsvästar, uniformer och andra kläder, bälten, fickor och tillbehör.

Rollen
Som vår nya Inköpare blir du en nyckelperson i SnigelDesigns fortsatta utveckling och rapporterar till Supply Chain Manager.

Som Inköpare vill vi hitta dig som har gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller motsvarande, med ett par års erfarenhet av liknande roll, gärna inom tillverkningsindustrin. 

Företaget har en egen liten fabrik för specialtillverkning men huvuddelen av produktionen sker via partners och underleverantörer. Det är av yttersta vikt att detta flöde fungerar och tjänsten som Inköpare innebär ansvar för företagets löpande inköp av fastställda produkter och material.

Du kommer att ingå i Supply Chain-teamet och rapportera till Supply Chain Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Administrera beställningar via intern följesedel
Avropa till lager genom beställningspunkter och lagersaldoanalys
Genomföra enklare prisförhandlingar
Bevaka inköp och ingående materialleveranser
Leveransplanera och bevaka lagda beställningar
Administration av shipment samples
Hantera inkommande logistik och införtullningsfrågor
Sköta inleverans och triggers till utleverans
Löpande fylla i inleveranslogg avseende leveranstid och kvantitet
Mäta inköpsrelaterade KPI:er och rapportera till Supply Chain Manager
Granska leverantörsfakturor innan attest
Artikelregistervård

Din profil

Vi söker dig som har en utbildning på lägst gymnasienivå gärna med inriktning mot ekonomi, logistik eller motsvarande. Du har även mycket god vana vid att arbeta i Office-paketet och något affärssystem. Har du jobbat med inköp inom textilindustrin är det en fördel. Du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Som person är du driven, självgående, noggrann och strukturerad, en kommunikativ, prestigelös lagspelare som har lätt att samarbeta med flera kontaktytor.

Vi är en del av den svenska försvarsindustrin och våra etiska grunder är viktiga för oss. Vi tillverkar skyddande utrustning och gör bara affärer med kunder som delar våra värderingar. Som medarbetare hos SnigelDesign är det viktigt att du delar dessa synsätt.

Eftersom rollen ger tillgång till konfidentiell information kan bakgrundskontroll för säkerhetsprövning bli aktuellt.

Vad vi erbjuder dig
Företaget befinner sig i en fas av stark tillväxt, både i Sverige och utomlands, och vi gör affärer på tre sätt –offentliga upphandlingar, direkta projekt med OEM/Integratörer eller slutkunder, och via vårt distributörs- och återförsäljarnätverk. Vi har även tillverkning och lager på flera platser i världen.

Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig möjligheten att utvecklas tillsammans med organisationen och dina kollegor samtidigt som du bidrar till en förbättrad arbetsmiljö för människorna med de farligaste jobben i världen.

Välkommen till en arbetsplats som gör skillnad!

För mer information, se www.snigel.se

Ansökan
Låter detta intressant och utmanande? Skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev via HRM:s hemsida.

Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 27 februari.

I denna rekrytering samarbetar SnigelDesign med HRM Affärsutveckling AB. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta HRM:s ansvariga rekryteringskonsult Lisa Zarins på e-post lisa.zarins@hrmab.se, telefon +46 72 719 00 48 samt ansvarig researcher Albert Lundgren på e-post albert.lundgren@hrmab.se telefon +46 70 236 36 99.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2023
  • Ansök senast: 27 februari 2023

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024