Inköpare till Vitrolife i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vitrolife är en internationellt verksam medicinteknisk koncern. Vitrolife utvecklar, producerar och marknadsför produkter för fertilitetsbehandling. Vitrolife har cirka 400 anställda och bolagets produkter säljs på cirka 110 marknader. Huvudkontoret ligger i Göteborg och ytterligare kontor finns i Australien, Belgien, Danmark, Frankrike, Italien, Japan, Kina, Storbritannien, Tyskland och USA. Vitrolife-aktien är noterad på NASDAQ Stockholm. Besök www.vitrolife.com för mer information.

Vill du vara en del av ett bolag i tillväxt med en föränderlig miljö där du som individ gör skillnad? Är du en ”doer” som får saker och ting att hända och är van att hugga i där det behövs? Vill du vara med i ett företag som hjälper människor att uppnå sin dröm om att få barn? Om ditt svar är ja ser vi mycket fram emot din ansökan till tjänsten som inköpare!

ROLLEN
I den här rollen kommer du vara med och driva utvecklingen av Vitrolifes leverantörsbas för specifika produktområden. Din roll är som inköpare är både operativ och strategisk och du arbetar aktivt för att förbättra leveranssäkerhet, totalkostnad och kvalitet samt att ansvara för leverantörsförhandlingar och upprättande av avtal. Du kommer delta i olika förbättrings- och besparingsprojekt för att säkerställa att vi når våra mål. Tjänsten innebär ett nära samarbete med övriga funktioner inom Vitrolife såsom produktutveckling, produktion, teknik, sälj och kvalitet. Du rapporterar till Global Supply Chain Manager.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Inköpsplanering och leveransbevakning
• Flödes- samt lageroptimering
• Styra, följa och utveckla eget inköpsarbete
• Kontinuerlig utveckling av leverantörsbas på global marknad
• Aktivt delta i projektarbete
• Delta i audits för dina leverantörer
• Skapa en bra kommunikation med alla kontaktytor, såväl inom Vitrolife som med leverantörer och övriga externa kontaktytor

Vem trivs här?
Du som trivs i en föränderlig miljö där du som problemlösare drivs av utmaningen i att kunna hitta smarta lösningar. Eftersom rollen innebär mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du är en god kommunikatör som förstår vikten av att skapa bra relationer. Du är analytisk, strukturerad och tycker om ordning och reda.

För denna tjänst behöver du:

• Relevant eftergymnasial utbildning
• 3-5 års erfarenhet av inköpsarbete i en internationell miljö
• Mycket goda kunskaper svenska och engelska – både i tal och skrift
• Erfarenhet av leverantörsutveckling och förhandling
• God erfarenhet av arbete i Excel och ERP system

Det vore bra om du har:

• Tidigare erfarenhet från reglerade branscher såsom medicinteknik, läkemedel, livsmedel eller liknande.
• Erfarenhet av audits och utvärdering av leverantörer

Ansökan & Kontakt
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 johan.sjoberg@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2021
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


Inköpshandläggare

Inköpshandläggare

17 april 2024

Project Purchaser

Project Purchaser

27 november 2023