Inköpare - Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Inköpsavdelningen, Landstingets kansli Inköpsavdelningen söker en inköpare - upphandlare inom tjänsteområdet.Dina arbetsuppgifter Du kommer att leda stora upphandlingsprojekt inom Landstinget.Arbetet innebär mycket kontakter med verksamhetsföreträdare och leverantörer samt service och tillgänglighet mot uppdragsgivare och leverantörer.Du ska driva projekten framåt utifrån kvalitetssäkrade metoder, verksamheten ska få rätt tjänster till rätt pris på ett juridiskt säkrat sätt utifrån LOU.Din placering är på vår inköpsavdelning i Jönköping.Din kompetens Du har för uppdraget lämplig högskoleutbildning med ekonomisk/juridisk inriktning.Du har goda förhandlings-, kommunikations- och ledaregenskaper samt erfarenhet av projektledning.Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där en analytisk förmåga och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är grundläggande för vår verksamhet.Din förmåga att kommunicera och utveckla positiva relationer värderar vi högt.Körkort klass B är ett krav.Sök tjänsten via länken här nedan.Din ansökan vill vi ha senast den 22 juni.Inköpsavdelningen hanterar upphandlings- och inköpsverksamhet, lagerhållning och distribution.Vi finns placerade i Jönköping, Värnamo samt Eksjö.Vi är 41 medarbetare inom inköpsavdelningen varav 22 på Länsförsörjning.Länsförsörjning omsätter cirka 140 miljoner kr.Upphandlingsvolymen är cirka 700 miljoner kr.

Sammanfattning

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb

20 augusti 2010

Duktig inköpare till större företag

12 februari 2010

22 april 2010

Inköpare

3 mars 2010