Inköpare - Upphandlare

Arbetsbeskrivning

Inköpsavdelningen, Landstingets kansli i Jönköping Inköpsavdelningen söker en inköpare - upphandlare.Dina arbetsuppgifter Du kommer att leda upphandlingsprojekt av främst förbrukningsartiklar till Landstingets verksamheter.Arbetet innebär mycket kontakter med verksamhetsföreträdare och leverantörer samt service och tillgänglighet mot uppdragsgivare och leverantörer.Du ska driva upphandlingsarbetet framåt utifrån kvalitetssäkrade metoder, verksamheten ska få rätt produkter till rätt pris på ett juridiskt säkrat sätt utifrån LOU.Din placering är på vår inköpsavdelning i Jönköping.Din kompetens Du har för uppdraget lämplig högskoleutbildning.Du har goda förhandlings-, kommunikations- och ledaregenskaper samt erfarenhet av projektledning.Du bör ha goda kunskaper i office paketet.Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper där en analytisk förmåga och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift är grundläggande för vår verksamhet.Din förmåga att kommunicera och utveckla positiva relationer värderar vi högt.Erfarenhet av inköp från offentlig verksamhet eller större företag är meriterande.B-körkort är ett krav.Välkommen att söka jobbet via länken nedan.Sista ansökningsdag är den 5 mars.Inköpsavdelningen hanterar upphandlings- och inköpsverksamhet, lagerhållning och distribution.Vi finns placerade i Jönköping, Värnamo samt Eksjö, är 18 medarbetare inom inköpsenheten och 21 medarbetare inom Länsförsörjning.Länsförsörjning omsätter cirka 140 miljoner kr.Upphandlingsvolymen är cirka 700 miljoner kr.

Sammanfattning

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb

20 augusti 2010

Duktig inköpare till större företag

12 februari 2010

22 april 2010

Inköpare

3 mars 2010