OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Solar Sverige AB har sedan företaget startade sin verksamhet i Sverige 1989 snabbt vuxit till att bli en av Sveriges tongivande elgrossister. Vår ide är, förutom att med flexibla lösningar vara bäst på att leverera el- och VVS-material, stödja våra kunder med kvalificerad teknisk rådgivning. Med placering vid vårt huvudkontor i Göteborg söker vi nu en Inköpare. Som inköpare på Solar Sverige AB i Göteborg kommer du att arbeta i ett team med 11 inköpare. Dina arbetsuppgifter innefattar ansvar för avrop och operativt inköp av produkter inom ett av Solars produktområden. Du kommer också att arbeta med att hålla rätt lagernivåer samtidigt som du kommer att ge support och stöd i inköps- och logistikfrågor till andra avdelningar inom organisationen. Du kommer samtidigt att svara för och aktivt arbeta med leverantörsuppföljning, nyckeltal och systemuppdateringar. Vi söker dig med vana av inköp alternativt utbildning inom inköp eller logistik samt vana av arbete i affärssystem. Goda kunskaper inom MS Office är meriterande. För att fungera och trivas i denna roll bör du tycka om att samarbeta både med kollegor och leverantörer samtidigt som du har lätt för att ta egna initiativ. Du bör även vara strukturerad och noggrann och tycka om att delta i förändrings- och effektiviseringsarbeten. Tjänsten är på heltid. Tillträdelse snarast. För att ansöka om tjänsten gå in på www.solar.se och välj "Jobb & Karriär".