Inköps- och ekonomiassistent & administratör

Inköps- och ekonomiassistent & administratör

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Vill du arbeta i en bred roll på ett internationellt företag? Värderar du att vara en del av ett engagerat team på en positiv arbetsplats med god gemenskap? Då har vi chansen för dig! Till Kadant Noss AB söker vi nu en noggrann och flexibel Inköps- och ekonomiassistent & Kontorsadministratör med start omgående. Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid.

Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som inköps- och ekonomiassistent ingår stimulerande och varierande arbetsuppgifter på en dynamisk arbetsplats.

• Kontakter med svenska och utländska leverantörer
• Leverantörsförfrågningar och granskning av offerter
• Leverantörsbeställningar och leveransbevakning
• Leverantörsreskontra, granskning och betalning av leverantörsfakturor
• Kundreskontra och fakturering
• Avstämningar med systerbolag
• Bankbetalningar
• Kvittohantering

I rollen som Kontorsadministratör ingår en del allmän administration.

• Koordinering och upphandling av kontorsmaterial och tjänster
• Koordinering med kollegorna och det externa lönekontoret
• Visumansökningar samt allmänt stöd för kollegorna

Du kommer även att jobba med order- och logistikhantering för både svenska och utländska kunder. Jobbet sker i nära samarbete med vårt systerkontor i Frankrike.

Det här är tjänsten för dig som vill ha ett omväxlande och lärorikt arbete i en väl sammansvetsad organisation. Du värdesätter ett flexibelt arbetssätt och vill gärna växa med uppgifterna du ansvarar för. Du erbjuds chansen att verka i ett stort internationellt bolag som samtidigt ger känslan av det mindre företaget med korta beslutsvägar, god gemenskap och regional tillhörighet.

Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av likvärdig tjänst. Du har en avslutat gymnasieutbildning och har grundläggande inköp, ekonomi- och redovisningskunskaper. Du har god datavana, erfarenhet av att arbeta i affärssystem och i Microsoft Office-programmen, särskilt Excel. Då det är ett internationellt företag med flera kontaktytor så behöver du mycket goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift.

Som person är du noggrann, ansvarstagande och flexibel. Till dina starka egenskaper hör att du är nyfiken med ett serviceinriktat och strukturerat arbetssätt. Du trivs som allra bäst på en arbetsplats där alla tar sitt eget ansvar, är hjälpsamma och prestigelösa. Att arbeta självständigt är för dig en självklarhet, samtidigt som du är en positiv och driven lagspelare som gärna bidrar till en härlig stämning på kontoret.

Om verksamheten
Kadant Noss utvecklar, säljer, konstruerar och projekterar avancerade systemlösningar och utrustning till massabruk samt pappers- och kartongbruk över hela världen. Huvudkontor, utveckling, försäljning och projektering finns i Norrköping. Kadant Noss är ett dotterbolag till Kadant Inc. som är ett globalt företag med 2900 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 3 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024