Inköps- och produktansvarig inom leksaker

Arbetsbeskrivning

Jollyroom etablerades år 2010 och är en nordisk barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss just nu i en rasande tillväxt. Jollyroom skall vara det självklara valet i barnfamiljens vardag. Vi servar fler än 300 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. Vi har över 20 000 artiklar och 11300 kvm lager. Hos Jollyroom finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Vi erbjuder våra kunder slagkraftiga priser och garantier såsom 365 dagars öppet köp och prisgaranti. Hos Jollyroom skall man få den bästa upplevelsen!

Grundarna bakom Jollyroom har 18 års erfarenhet inom näthandel. Vi har tidigare byggt upp Komplett som är störst inom näthandel i Norden, med en omsättning på 5,5 mdkr. Komplett togs över av nya ägare år 2011. Inom Jollyroom är det högt till tak och vår expansion innebär att det skapas möjligheter för våra medarbetare att utvecklas i sina tjänster och ta kliv på karriärstegen.

Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. En ansökan till oss innebär att du vill satsa och utvecklas tillsammans med oss. Tillsammans skall vi nå vårt mål: Ledande aktör i Norden.

Ansvar:
Vi söker en inköps- och produktansvarig inom leksaker. I rollen har du ett helhetsansvar för ditt team samt har daglig extern kontakt med våra leverantörer. På Jollyroom satsar vi stort på vårt sortiment och vårt mål är att ha marknadens bästa lagerförda sortiment inom våra målgrupper: gravid, barn och baby.

Arbetsuppgifter:
- Förhandling, inköp och planering med leverantörer
- Kampanjer och prissättning
- Anpassning av sortiment efter trender och marknad i de olika Nordiska länderna
- Personalansvar
- Det ingår flertalet resor/år i tjänsten

Utbildning:
- Högskole-/universitetsutbildning inom inköp, ekonomi, marknad eller sälj.

Kvalifikationer:
- Erfarenhet av inköpsarbete inom detaljhandel
- Van vid budget-, försäljning-, och marginalansvar
- Van förhandlare
- Ledarerfarenhet
- Meriterande med bransch- och/eller produktvana
- Mycket goda Excell kunskaper och allmänna IT kunskaper, gärna inom SAP
- Utmärkta kunskaper i engelska, både skrift och tal
- Intresse för trender, färg och form

Personliga egenskaper:
- Ambitiös och driven
- Strukturerad och organiserad
- Säljfokuserad och har en stor vilja att uppnå goda resultat i ditt arbete

Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och ansökan:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Hisings Kärra
- Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
- Kontakt: HR ansvarig Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se, vi har dessvärre svårt att hinna svara på frågor via telefon utan hänvisar till mail.
- Ange referens på ansökan: Inköp leksaker

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Terese Fernbring

Personalansvarig Terese Fernbring

Terese Fernbring

HR assistent Nicole Berger

Nicole Berger

HR Generalist Louise Bichler

HR Nicole Berger

Personalchef Terese Fernbring

HR Chef Terese Fernbring

Personalchef Terese Fernbring
0739808240

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOLLYROOM AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 27 april 2015

Besöksadress

Argongatan 11
Mölndal

Postadress

Argongatan 11
Mölndal, 43153

Liknande jobb


Contract Manager

Contract Manager

23 maj 2024

23 maj 2024