Inköps- och upphandlingssamordnare till vård och omsorg!

Inköps- och upphandlingssamordnare till vård och omsorg!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta med inköp och upphandling av varor och tjänster inom vård och omsorg? Då har vi ett jobb för dig!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i biståndskontor, utförare samt stabsenheterna ekonomi, HR, kvalitet och utredning inklusive nämnd- och ledningskansli.

Ekonomienheten består av en ekonomichef, en controller, fem ekonomer, fem ekonomiadministratörer, en inköpssamordnare och en medhjälpare. Nu går vår upphandlingssamordnare i pension och vi söker därför en ny kollega som vill vara med och bidra med kunskap och glädje till vår förvaltning.

ARBETSUPPGIFTER
Som inköps- och upphandlingssamordnare kommer du att ansvara för förvaltningens inköp av material samt vara kravställare i upphandling av verksamhet. Du fungerar även som förvaltningens kontaktperson mot upphandlingsenheten i kommunen.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att genomföra:

- Upphandlingar inom vård och omsorg, enligt fastställd tids- och kostnadsram i samverkan med upphandlingsenheten.
- Utarbeta kravspecifikation för den tjänst som ska upphandlas.
- Sammankalla och delta i styrgrupp, informera om det löpande arbetet och säkerställa att erforderliga beslut fattas.
- Ta fram beslutsunderlag och föredra ärende till nämnd och förvaltningens samverkansgrupp.
- Avtalsuppföljning, kontrollera om leverantör levt upp till kvalitetskraven i ingånget avtal. Rapportera resultat av uppföljning till nämnd.
- Avtalsförvaltning, bevaka slutdatum för pågående avtal och vid behov ta fram beslutsunderlag för nya upphandlingar.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas med uppdraget ser vi att du har:
- En eftergymnasialutbildning inom vård och omsorg eller inköp/upphandling.
- God förmåga att kommunicera på svenska, både muntligt och skriftligt

Följande ser vi som meriterande:
- Erfarenhet av upphandling och uppföljning av verksamhet.
- Erfarenhet av utredningsarbete inom offentlig verksamhet.
- Erfarenhet av att arbeta som projektledare med ansvar för större projekt
- Arbetslivserfarenhet som gett kunskap om målgruppen äldre- och funktionsnedsattas specifika behov
- Juridisk utbildning

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid dem. Vi söker dig som är positiv och har ett öga för helhet och detaljer. Din förmåga att skapa goda relationer med andra innebär att du är en uppskattad samarbetspartner. Du är utvecklingsorienterad och ser lösningar snarare än problem. Du är analytisk och är duktig på att prioritera i olika projekt.

Låter det intressant? Välkommen in med en ansökan!


ÖVRIGT
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi har under många år bedrivit ett målmedvetet och brett jämställdhetsarbete och är stolta över att ha tilldelats Svenska jämställdhetspriset. Vi är också en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 9 000 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap och Modigt ledarskap.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen märkt Rekryteringsenheten eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D.

Sammanfattning

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024