Inköpsadministratör

Inköpsadministratör

Arbetsbeskrivning

Cantera söker ambitiösa och drivna konsulter med mycket god teknisk kompetens och relevant utbildning. Vi tror att du trivs med att ställas inför nya utmaningar och att du förstår vikten av att sätta kunden i fokus.
Vad rollen innebär mer på djupet:
Den större delen arbete ligger i granskning och administration av leverantörsfakturor, där granskningen skall göras mot de villkor som är gällande i Stockholm Exergi´s ramavtal. Vid behov skall man kunna gå i dialog med en leverantör för att argumentera om varför en faktura är felaktig och inkräva en kreditfaktura och följa upp den processen tills ärendet är avslutat.
Den mindre och andra delen handlar om att göra faktiska inköp mot behov som uppstår i verksamheten, det kan gälla saker som är udda och kräver efterforskning eller hyllvaror. Förväntningen är att man alltid gör en så god affär som möjligt och tar stort ansvar för de inköp man ansvarar för. Förhandling och diskussioner om villkor i samband med inköp kommer att vara en del av rollen. Det kommer många frågor från verksamheten som behövs möta upp i det dagliga, är man på plats även många personliga kontakter där vi tillsammans med våra beställare behöver hitta lösningar på olika typer av problem inom ramen av vårat arbete. Till din hjälp så har du den lokala inköparen som ansvarar för samma distrikt och alla tyngre inköpsfrågor, det finns även avtalsansvariga centrala inköpsfunktioner till stöd vid behov.
Förväntan på kandidat:
Rollen är belägen i en riktigt sammansvetsad grupp som stöttar varandra i alla lägen, kunna samarbeta i en grupp som har ett högt tempo på bästa sätt är av största vikt. Vi letar efter en teamplayer som tar stort ansvar och ser de beställare vi arbetar med, som sina trogna kunder och vill ge sin allra bästa leverans för att de skall bli nöjda. God självkänsla, stort självförtroende, att våga fråga när man är osäker, är nycklar som vi ser som naturliga i gruppen.
Kompetenskrav
Våra anläggningar i Nordvästra Stockholm ligger lite illa till placerade, krav på bil och B körkort är därför helt nödvändigt.
Minimum gymnasial utbildningsnivå samt 3-5 års relevant erfarenhet för rollen.
God datavana och god kompetens i normalt förekommande system på administrativa arbetsplatser.
Kompetens i ett eller flera affärssystem typ SAP, Movex, Maximo eller liknande.
Vid ansökan märk ansökan med Inköpsadministratör
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och positionen kan bli tillsatt innan slutdatum.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cantera AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2021
  • Ansök senast: 11 april 2021

Postadress

BJÖRBÄCKSVÄGEN 6
ÖREBRO, 70210

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024