Inköpsadministratör

Inköpsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en inköpsassistent till en myndighet i Stockholm!

Som inköpsassistent kommer du att spela en viktig roll i att hjälpa vår myndighet att effektivt köpa in de resurser som behövs för att leverera de tjänster de arbetar med. Du kommer att ha en nyckelposition i organisationen och stödja inköpsprocessen från början till slut. Konsultuppdraget sträcker sig 6 månader med start i slutet på maj, med undantag för veckorna 27 - 30. Möjlighet till förlängning efter de första 6 månaderna finns.


Om tjänsten
Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
• Avtalsuppföljning
• Ta fram och sammanställa statistik
• Uppdatering av register
• Medverka vid beställningar, direktupphandlingar och inköp
• Medverka vid hantering av offerter/anbud/avtal och urval av leverantörer
• Sköta administrativa rutiner
• Vara ett operativt stöd till verksamheten
• Vara ett administrativt stöd till Ekonomiavdelningen
• Föra mötesanteckningar
• Arbete med hållbarhetsfrågor


Vem är du?
Du som söker uppdraget har:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare/upphandlare
• goda kunskaper i MS Office
• vana att arbeta i Excel
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• dokumenterad erfarenhet av LOU (lagen om offentlig upphandling)

Vidare ser vi att du har god serviceförmåga, självständighet, noggrannhet, god social kompetens och samarbetsförmåga. Du har kapacitet och intresse att arbeta med olika uppgifter parallellt och ha känsla för struktur och ordning. Myndigheten eftersträvar mångfald och jämställdhet och ser därför personal med olika bakgrund och erfarenhet som mycket berikande för verksamheten.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 16 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023