Inköpsadministratör-/assistent

Arbetsbeskrivning

Jobbeskrivning Är du en serviceinriktad person och har erfarenhet av en administrativ roll? Här får du möjlighet att arbeta på ett framgångsrikt bolag och bli en del av ett team med stort driv och engagemang! Vi söker dig som är strukturerad och som brinner för att leverera goda resultat. Du är ordningsam och noggrann som person och trivs i en administrativ roll med varierade arbetsuppgifter. Du har en vilja att lösa problem och är serviceinriktad som person. Då du kommer ha mycket kontakt internt och externt har du en tydlig och god kommunikativ förmåga och gillar att skapa effektiva samarbeten. Du trivs att arbeta i team samtidigt som du är självgående och har en förmåga att driva ditt eget arbete framåt. I rollen som kontorsassistent med placering vid vårt huvudkontor i Lund ansvarar du för varierade administrativa uppgifter av olika karaktär och omfattning. Du har tex ansvar för löpande hantering av personal, marknadsarbete i sociala medier samt stöttning av ekonomifunktionen. I rollen har du även en bred kontakt med dina kollegor i södra Sverige och kommer att vara support och avlastning till vår VD och våra konsultchefer. Känns detta intressant och spännande så ser vi fram emot din ansökan redan idag så vi kan berätta mer för dig om oss! Läs mer om vårt företag på www.sigmaindustrysouth.se Baskunskaper • Avslutad gymnasial utbildning. Meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom HR, marknad eller ekonomi • Minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter • God systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet • Erfaren användare av Sociala medier och ser möjligheter i användandet av dessa • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska • B-körkort Vi erbjuder Omkring dig kommer du ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vår företagskultur präglas av entreprenörskap och korta beslutsvägar. Gemenskap, engagemang och glädje är viktiga element som vi anser skapar trivsel. Sigma Industry South AB är ett dynamiskt teknikkonsultföretag inom produkt- och produktionsutveckling som utmanar de etablerade standarderna. Kombinationen av lång branscherfarenhet, stort engagemang, interna och externa uppdrag samt ett tätt samarbete mellan Sigmas olika verksamheter i regionen skapar ett unikt branschöverskridande växthus för ingenjörer. Med mångfald, delaktighet och entreprenörskap stärker och utvecklar vi vår verksamhet och våra medarbetare. Skulle du vilja utvecklas i denna miljö? För mer information kontakta: Kerstin Nilsson, Ansvarig ekonomi/administration +46 702 030366 kerstin.nilsson@sigma.se Alternativt: Lars-Johan Ahlqvist, VD +46 767 649105 lars-johan.ahlqvist@sigma.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigma Industry South
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024