Inköpsanalytiker/controller

Arbetsbeskrivning

Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.

Den centrala inköps- och upphandlingsenheten inom Helsingborgs stad söker en inköpsanalytiker/controller. Du är en medarbetare som inom ditt ansvarsområde vill utveckla arbetssätt och blir sporrad av höga målsättningar och uppnådda resultat. Vi erbjuder dig de bästa verktygen och den rätta miljön för att lyckas. Ett viktigt arbetsverktyg är SAS Inköpsanalys som levereras av It-företaget SAS Institute.
Inköps- och upphandlingsenheten är under successiv uppbyggnad och har idag fjorton medarbetare. Enheten leder, samordnar och utvecklar stadens inköps- och upphandlingsverksamhet. Enheten är processägare av inköpsprocessen där stora delar av arbetet utförs ute i linjen hos verksamheterna. Analys och uppföljning av hur stadens arbetar med inköp är av stor vikt för värdering av effektiviteten i arbetet.


ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:
• Ledning och utveckling av inköpsrapportering samt utveckling av analysmetoder
• Dialog med inköps- och ekonomiansvariga på stadens förvaltningar
• Definiera/utveckla och löpande följa upp nyckeltal inom inköp
• Genomföra spendanalyser
• Bistå upphandlare och upphandlingschef med analyser som del av förarbete och uppföljning
• Utarbeta analyser och prognoser inom avtalskategorier
• Koordinering av kontakter mellan upphandlingsenheten och stadens ekonomifunktioner


KVALIFIKATIONER
Du har en utvecklad analytisk förmåga.Du har ett gediget intresse av att använda IT som verktyg i ditt arbete och är även en driven användare av Officepaketet. Vi förväntar oss att du är resultatorienterad och ser lösningar och alternativa möjligheter. Du har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vidare har du en utvecklad förmåga att skapa och upprätthålla goda kontakter med servicerollen i centrum i dina många kontakter inom staden. Du har några års erfarenhet som inköpsanalytiker eller inköpscontroller i en större organisation

ÖVRIGT
Vid rekryteringen kan tester och registerkontroll förekomma.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Liedholm, chefsjurist
042-104894
Palle Lundberg
042-10 66 00
Cecilia Elmberg
042-10 53 45
Robert Lexeklint
042-10 51 95
Ia Antonsen
042-10 67 63
Jenny Schölin
042-10 67 79
Ingrid Segersten Lindell
042-10 73 21
Sofia Gullberg
042-10 35 11
Kontaktcenterchef Soraya Kabelele-Senya
042-10 53 35
HR-konsult Ulla Persson
042-10 57 87

Sammanfattning

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

HR-avdelningen
Helsingborg, 25189

Liknande jobb


Fastighetscontroller

Fastighetscontroller

3 maj 2024

Projektcontroller

3 maj 2024

Controller

Controller

3 maj 2024