Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en aktiv roll där du tar egna initiativ och får saker att hända? Vill du vara en del av en organisation som är i en expansiv fas med nya internationella ägare? I så fall kan vi erbjuda dig ett stimulerande och utvecklande arbete som inköpsansvarig på Runex i Finspång.

Om företaget
Sedan juli i år är Runex en del av American Pan, en division inom Bundy Baking Solutions som är ett familjeföretag med bas i USA. Vårt mål är att vara den mest pålitliga leverantören av viktiga bakverktyg, beläggningar och tjänster till bagare runt om i världen. Vi kommer att uppnå detta genom att följa kärnvärdena i vår familj och vårt team: engagemang, respekt, familjemiljö, förträfflighet och personlig utveckling. Runex-verksamheten och teamet är ett viktigt tillskott till Bundy Baking Solutions europeiska verksamhet. De två familjeägda företagen har inte bara liknande värderingar, utan har båda en passion för bageriindustrin och prioriterar förträfflig service. Runex kommer att vara en viktig del av koncernens tillväxt och framgång i Europa och utanför.

Dina arbetsuppgifter
Som inköpsansvarig ska du säkerställa och genomföra en kostnadseffektiv materialförsörjning till vår produktion och varuförsörjning till vår handelsverksamhet samt övrig resursanskaffning. Du kommer att driva förhandlingar samt ha logistikansvar gällande vår frakthantering och delansvar för vår produktdatabas. Arbetet innefattar vård av befintliga leverantörsrelationer men också uppsökande av nya leverantörer och produkter. Du ska även analysera statistik, dels för eget behov dels för rapportering. I din roll ingår ett nära samarbete med produktionsansvarig, lageransvarig, säljteamet och inblandade personer inom den globala organisationen.

Din profil
Vi söker dig som är i början av din karriär och har ett par års erfarenhet inom inköp. För att lyckas i rollen som inköpare hos oss har du relevant universitetsexamen eller yrkesutbildning inom inköp, alternativt erfarenhet som anses motsvarande. Vidare krävs goda kunskaper i excel, svenska och engelska, behärskar du norska och danska är det ett plus.
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Vi tror att du som söker är drivande, självständig, resultatorienterad, prestigelös och ansvarstagande person. Du har en stark kommunikations- och förhandlingsförmåga och kan driva processer på eget initiativ men även arbeta i grupp.


Ansökningsförfarande
Du är välkommen med din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. I och med att Runex är en del av en internationell koncern så är ser vi att dina ansökningshandlingar är skrivna på engelska.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna-Stina Pantzare på mail: anna-stina.pantzare@skill.se


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 31 december 2021

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024