OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bonver är Nordens ledande distributör av hemunderhållningsprodukter.Vi distribuerar hyr- och köpfilm, musik och multimedia. Inom affärsområde Bonver Logistik är Bonver nordisk logistikpartner åt Buena Vista Home Entertainment, Warner Bros Entertainment, Paramount Home Entertainment och Elkjöp.I Sverige är vi logistikpartner åt SF.Ungefär hälften av all videofilm i Norden distribueras av Bonver. I vårt kedjekoncept inom affärsområde Bonver Marknad ansvarar vi för allt från produktval till marknadsföring mot konsument under varumärket Videotoppen.Det största kundunderlaget finner vi hos Shell, OKQ8, Statoil, Preem, Hydro/Uno-X, Pressbyrån och 7-Eleven i Sverige samt Shell, Narvesen, Statoil, 7-Eleven, Hydro/Texaco och Mix-kedjan i Norge. Inom affärsområde Bonver Digital Distribution levererar vi underhållningsprodukter i digital form över bredband, vilket sker under varumärket film2home. Bonver är beläget på Lidingö och har idag ca 320 anställda och omsätter drygt 700 Mkr. Elkjöp är moderbolag till Elgiganten och Bonver sköter all distribution av film, musik och mulitmedia som ska ut till alla Elgigantenbutiker i Norden.För närvarande behöver vi utöka vår administrativa avdelning på Elkjöp med en kreativ och lösningsinriktad Inköpsansvarig. Som Inköpsansvarig på Elkjöp agerar du koordinerande gentemot vår uppdragsgivare i Norge och våra redan etablerade leverantörer.Du kommer in i processen först när förhandlingarna om val av leverantör och priser är avklarade och du kommer att ansvara för att produkterna är i rätt tid, på rätt plats.En av dina största och viktigaste uppgifter blir därför att genom kreativ problemlösning koordinera detta arbete så att våra kunder i alla lägen upplever att de får god service och ett positivt bemötande.I rollen ingår även en hel del arbete med orderläggning i vårt Microsoftbaserade affärssystem Axapta.Du kommer tillsammans med IT-avdelningen att hjälpa till med systemutvecklingen av detsamma.Som Inköpsansvarig ingår även att vara försteman till Admin gruppen.Som försteman blir ditt ansvar att i gruppen, under högsäsong 6 personer, leda och fördela det operativa arbetet.Du rapporterar till gruppledaren för Elkjöp som har det övergripande personalansvaret för gruppen.Vi ser gärna att du har flerårig arbetslivserfarenhet, gärna från administrativt arbete i en kundorienterad verksamhet.Du är serviceinriktad och tycker att det är stimulerande att ha många kontaktytor.Du tycker att det är roligt med problemlösning och att vara i händelsernas centrum.Du drivs av att leverera mot korta deadlines och du tycker om att jobba i ett högt tempo.Tjänsten ställer höga krav på god struktur och planeringsförmåga samtidigt som du driver förändringsprocesser för att effektivisera arbetet.Du är en engagerad och positiv person som vill leda ett glatt och ungt gäng i det dagliga arbetet.Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet med betoning på Excel.Vi ser det också som en merit om du har förståelse för ekonomi och dess grunder.