Inköpsansvarig

Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar AB

Till vårt huvudkontor i Nyköping söker vi nu en Inköpsansvarig som rapporterar direkt till ekonomichefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som inköpsansvarig innebär ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i våra inköps- och upphandlingsprocesser. 

Initialt kommer fokus vara att skapa struktur genom att förfina och förankra processer och instruktioner. Du lägger därefter upp en plan för systematiskt arbete med kvalitets-uppföljning och analys av våra leverantörsavtal och kostnadsbasen.

Du driver vissa upphandlingar själv men är framförallt ett stöd till verksamheten inom inköp och upphandling samt i hanteringen av utlagd verksamhet. Du är också systemägare, administratör och super-användare för vårt avtalssystem.

Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för denna tjänst är det ett krav att du har:
utbildning inom Inköp eller annan relevant högskoleutbildning 
flerårig erfarenhet av arbete med inköp och upphandling
mycket god datorvana, särskilt i officepaketet
goda kunskaper i svenska, i tal och skrift


Det är meriterande om du dessutom har:
juridisk kompetens
erfarenhet av analytiskt arbete
förhandlingserfarenhet
goda kunskaper i engelska
körkort för personbil


Personliga egenskaper
För att vara framgångsrik i den här rollen krävs det att du har ett tydligt affärsfokus och en pragmatisk inställning. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt, eftersom rollen kräver ordning och reda och god följsamhet till regelverk och styrande dokument. Din egen drivkraft och integritet skapar möjlighet att forma rollen och ta egna initiativ. Du söker också samverkan med kollegor på ett prestigelöst sätt och tar vara på möjligheten att skapa ett nätverk både inom bolaget och med inköpsansvariga på andra bolag i LF-gruppen.

Utöver det gillar du möjligheten att bidra till utvecklingsarbete inom vårt bolag.

Länsförsäkringar Södermanland söker dig med rätt personlighet, kompetens och erfarenhet för tjänsten. Bolagets målsättning är att vår organisation ska spegla mångfalden bland våra kunder.

Övrig information och kontaktuppgifter
Tjänsten är tillgänglig att söka via vårt rekryteringssystem till och med den 2021-08-15. Du söker genom att bifoga CV och att besvara de frågor du får efter att ha klickat på ”ansök”. Vi undanber personligt brev, dels för att underlätta ansökningssteget för dig och dels för att minska risken för subjektiva bedömningar vid urvalsarbetet. Vi arbetar med en kompetensbaserad rekryteringsprocess och tillämpar tester under processen. Urvalsarbetet påbörjas efter sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan, via vårt rekryteringssystem!

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Christina Israelsson, Ekonomichef, via mail: christina.israelsson@lfs.se
Fackliga kontaktpersoner är Teresia Devell, Forena, tfn 0155 - 484 168 Martin Halldin, SACO, 0155 – 484 119.  

Om oss
För dig som jobbar hos oss på Länsförsäkringar Södermanland blir det en del av din vardag att varje dag bidra till något större. Du blir en del av ett företag som står närmast sina kunder. Vi utvecklar tillsammans det samhälle som finns runt omkring oss, både långsiktigt och förebyggande. På så sätt kan du vara med och tillföra ett varaktigt värde som går utanför ditt eget arbete. Tillsammans skapar vi trygghet och möjligheter för alla sörmlänningar, för all tid. Vår ambition är att ha de nöjdaste kunderna och att vara länets bästa arbetsplats. Vill du vara en del av något större?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Södermanland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2021
  • Ansök senast: 12 augusti 2021

Liknande jobb


Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

15 maj 2024

Category Manager Commercial to SAS, Stockholm

Category Manager Commercial to SAS, Stockholm

15 maj 2024

Inköpare

Inköpare

15 maj 2024

15 maj 2024