OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Adecco i Sverige söker vi en Inköpsansvarig Som Inköpsansvarig för Sverige är dina arbetsuppgifter i huvudsak kopplade till upphandlingar för Sverige men du kommer även att bistå vid Nordiska upphandlingar.Du blir en del av det Nordiska inköpsteamet som idag består av två personer.Dina ansvarsområden -Uppbyggnad och underhåll av relationer med Adeccos leverantörer -Avtalsförhandlingar -Implementering och underhåll av Adecco's miljöpolicy Du kommer även att fungera som stöd i upphandlingsfrågor till övriga verksamheten.tillträdes så snart som möjligt.Kvalifikationer Personen vi söker har troligen ett antal års erfarenhet av strategiskt inköp.Du har vana från att arbeta i projekt och vi ser helst att du har erfarenhet av förhandlingar inom något/några av följande områden: -HR (pensioner, försäkringar, hälsovård, utbildningar etc) -Avtalsjuridik -Hyresfastigheter God förhandlingsvana samt förmåga att arbeta målinriktat oavsett om ditt arbete utförs självständigt eller i team är viktiga egenskaper.Mycket goda kunskaper i engelska ser vi som en självklarhet; har du dessutom kunskaper i ytterligare något nordiskt språk är detta en stor merit.Arbetet innebär en del resor inom Norden men framförallt Sverige.Låter det intressant?Välkommen att sända CV och personligt brev samt ungefärligt löneanspråk och eventuell uppsägningstid.Rekryteringsarbetet sker löpande.