Inköpsansvarig/purchasing Manager

Inköpsansvarig/purchasing Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill jobba som Inköpsansvarig hos oss. Har du en bered erfarenhet av inköp, trivs i en internationell miljö och vill vara med och påverka framtidens byggindustri, då är det dig vi söker!
Om rollen
I rollen som Inköpsansvarig är du övergripande ansvarig för arbete med inköp i våra byggprojekt. Som inköpsansvarig kommer du att ingå i vår inköpsorganisation där vi driver inköpsarbetet utifrån företagets riktlinjer. I rollen arbetar du stöttande till produktion och i nära samarbete med arbetschefer och platschefer. Du bidrar med din expertis genom hela våra projekt, från kalkylskedet till avslut.
Du kommer i samarbete med projektorganisationen genomföra inköp för projekten, arbeta med leverantörsbedömningar, förhandlingar, kontrakt och uppföljningar i enlighet med inköpsprocess. I arbetet ingår leverantörsutveckling samt att du tecknar nya avtal vid behov, driver förhandlingar och följer upp samarbetet under processens gång. Inom Peab arbetar vi med erfarenhetsåterföring där vi ser att du i din roll aktivt bidrar med erfarenhet och kunskap.


Vi söker dig
Vi vill att du har relevant utbildning och mins 5 a års erfarenhet av att arbeta som ansvarig för inköp, gärna inom byggsektorn. I denna position är det viktigt att Du är drivande med affären i fokus. Du har en stark genomförandeförmåga och motiveras av att utveckla affärsrelationer med entreprenörer och leverantörer. Du har också en god förhandlingsvana, en stark kommunikationsförmåga samt hög integritet. Vi ser gärna att du är självständig och att du tycker att det är självklart att dela med sig av kunskap och bidra till andras utveckling.
Det är även viktigt att etik och moral är viktiga ledord för dig, för det är det för oss.


Skicka gärna endast ditt CV. Du ska inte skriva något personligt brev. Du får gärna säkerställa att du inte har någon information om din privata situation eller fritidsintressen. Under rekryteringsprocessen är vi endast intersserade av din kompetens och erfarenhet. När du får anställning vill vi veta allt om dina intressen.


Vi har löpande urval och intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skynda på!


Vad vi erbjuder dig
Gülermak är en internationell organisation med goda värderingar och stark socialt hållbarhetsarbete. Du kommer att omges av kollegor med stark vilja att lyckas tillsammans. Detta är en av vår nyckel till nöjda och stolta medarbetare. Hos oss räknas varje medarbetar och vi har stora möjligheter att erbjuda utvecklingsmöjligheter i en spännande internationell arbetsmiljö. Vi vill utvecklas och utveckla dig med oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gülermak Swedish Filial Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 3 april 2021

Postadress

hvitfeldtsgatan 15
Göteborg, 41122

Liknande jobb


Inköpsansvarig till Arta Plast

Inköpsansvarig till Arta Plast

24 april 2024

Gruppchef för inköp- och uppföljningsteamet

Gruppchef för inköp- och uppföljningsteamet

19 april 2024

Inköpschef

Inköpschef

15 april 2024