OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LensLogistics är marknadsledande i Europa inom försäljning av linser över Internet, med varumärkesnamn som bl. a. Lensway. Sedan starten år 1999 har företaget haft en kraftig tillväxt och vi är nu ca. 140 anställda i Sverige och Nederländerna med en omsättning på över 200 miljoner kronor. Sedan november 2005 ägs företaget av det kanadensiska bolaget Costal Contacts. LensLogistics distribution sker främst mot de nordiska länderna men sträcker sig även till övriga Europa och USA. Vi söker en engagerad och driven inköpsassistent. Rollen erbjuder i första hand arbetsuppgifter som berör order- och leveransbevakning av ingående produkter, uppdatering av ledtider och artiklar i affärsystem, intern supportfunktion, leverantörskontakt gällande produkter, orderflöde och avvikelser samt sammanställning av data. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenheter av administrativt arbete inom logistik eller inköp. Du har goda kunskaper i Microsoft Excel samt behärskar engelska i både tal och skrift. Som person är du serviceinriktad och arbetar lika bra självständigt som i grupp. Du är inte rädd för förändring utan ser det istället som en möjlighet till att utvecklas och lära dig mer. Erfarenhet av affärssystem, offertarbete, projektutveckling är meriterande. Förtaget befinner sig i en stark expansionsfas varför tjänsten kräver hög stresstolernas och god problemlösningsförmåga. Vi erbjuder ett varierande arbete i en dynamisk miljö där ständigt förbättrings- och förändringsarbete är två viktiga nyckelord.