Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är en lyhörd, flexibel och engagerad partner som erbjuder ett brett och anpassat utbud av personaltjänster. På vår kundlista återfinns en lång rad välrenommerade industri- och tjänsteföretag inom bland annat bank och försäkring, dagspress, biltillverkning, elektronik och underhållningsindustri. Kontorsfixarna har ca 400 medarbetare och finns representerat med regionala kontor runt om i landet. Vi söker nu för Ikaros räkning en inköpsassistent som ska delta i arbetet med underhåll av kundföretagets produktregister. Ikaros marknadsför och utvecklar en effektiv totallösning för att förbättra arbetsmiljön hos företag som hanterar diverse oljor och kemikalier. Kunderna finns främst inom tillverkningsindustrin. Företaget grundades 1992 och räknas idag som marknadsledande inom sin bransch med en omsättning som 2009 beräknas ligga kring ca 110 miljoner kronor. Idag har de ca 35 anställda, varav runt 20 arbetar på huvudkontoret i Malmö. Då det är ett av Sveriges snabbast växande företag erbjuder det för rätt person goda personliga utvecklingsmöjligheter. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta i affärssystemet Pyramid där hantering av lager, säljare, webbhandel och katalogproduktion sker. I arbetsuppgifterna ingår: * Planera och utföra varuinköp * Bekräfta beställningar * Löpande leveransbevakningar * Registervård av artiklar * IBX-klassificering * Produktsupport till säljarna Kvalifikationer och egenskaper: Vi söker dig som har flera års erfarenhet som inköpsassistent. Det är även meriterande om du har erfarenhet från en närbesläktad bransch, såsom smörjmedel, tork- och hygienpapper, avfettningsmedel etc. Som inköpsassistent har du en god känsla för detaljer och en förståelse för mekanismerna i inköpsprocessen. En känsla för siffror och erfarenhet av fakturering och reskontra ses som ett plus. Som person är du serviceinriktad, samarbetsvillig och noggrann i ditt arbetssätt. Du tycker om att jobba i team, men har även drivkraften att arbeta självständigt. Dina datakunskaper är goda, speciellt inom Officepaketet. Meriterande är erfarenhet av affärssystemet Pyramid. Din svenska och engelska är flytande och du behärskar även tyska. Då platsen skall tillsättas snarast kommer rekryteringsprocessen påbörjas omgående.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carin Galvit

Madeleine Karlsson

Ida Tegner

Ida Tegner

Lena Lydén
040-12 02 00
Lena Lydén

Rebecka Möberg

Rebecka Möberg
040-120200

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontorsfixarna Syd AB
  • 1 plats
  • Deltid
  • Publicerat: 7 september 2009
  • Ansök senast: 7 oktober 2009

Besöksadress

Stora Nygatan 40, Malmö
None

Postadress

Stora Nygatan 40
Malmö, 21137

Liknande jobb


23 mars 2010

Inköpsassistent

16 juli 2010

7 maj 2010

Operativa inköpare

12 maj 2010