Inköpsassistent

Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Har du något års erfarenhet av inköp, trivs med administrativt arbete samt är bekväm med att arbeta på engelska? Är du en strukturerad och ansvarsfull person som drivs av och har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter? Då söker vi just dig! Till vår kund med lokaler 5 minuter utanför centrala Uppsala söker vi nu en inköpsassistent för omgående tillträde där du får förmånen att bidra med din kunskap samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Varmt välkommen din ansökan redan idag!
Som konsult hos oss på Jurek Rekrytering & Bemanning är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper.
Arbetsuppgifter
Som inköpsassistent är arbetsuppgifterna varierande och till stor del administrativt. Du kommer ha ekonomiskt ansvar för budget, försäljning etc. enligt QMS-1000.
Dina arbetsuppgifter kommer även att innefatta:
- Skapa inköpsordrar i affärssystemet baserat på inköpsförfrågan
- Ansvara för den operativa aspekten av bearbetning av inköpsbegäran (P.R) på inköpsorder (P.O.) för icke-leverans
- Ansvara för att skapa leverantörer i ERP-systemet och underhåll av masterdata i ERP-systemet
- Ansvara för kontors- och administrativ verksamhet
- Uppdatera priser/data i systemet
- Ansvara för databasen över obligatoriska dokument och håll denna uppdaterad
- Skapa och skicka ordrar samt följa upp dessa
- Spara alla register över inköp och arkivera dem
- Övervaka specialprocesser och kontrollera alla relaterade förfrågningar
- Ge information om leverantörer
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du med fördel har en för tjänsten relevant högskoleutbildning, exempelvis ekonomi eller inköp, alternativt har jobbat som inköpsassistent tidigare. Du har bekväm i att arbeta på svenska och engelska i både tal och skrift och är van vid inköpsverktyg. Vidare har du har grundläggande kunskaper inom ekonomi, teknisk förståelse samt har en juridisk- och riskmedvetenhet. Meriterande är om du har kunskap om tillverkning och kvalitetskrav inom läkemedels- och medicinteknikindustrin.
Som person söker vi dig som är trygg i dig själv och bekväm med förhandlingar. Du trivs med att ha mycket ansvar, driver ditt eget arbete framåt och arbetar strukturerat.
Du erbjuds
Tjänsten är på 100% med start omgående t om mars 2022. Arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid. Du kommer att vara anställd som konsult av Jurek. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på hanna.brostrom@jurek.se
Om Jurek
Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 14 oktober 2021

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023