Inköpsassistent

Arbetsbeskrivning

Med innovation, nytänkande och bra service gör vi allt för att våra kunder ska få en enkel och behaglig energitillvaro. Vi erbjuder smarta produkter, smarta val. Enkla fakturor, enkla svar. Allt i samklang med vår vision om att erbjuda bra, effektiva och hållbara lösningar för en bättre värld. Eller som vi brukar säga: Bra energi. Det är vad vi ger och gör.

För mer information besök www.oresundskraft.se

Inkludering i arbetslivet är en självklarhet för oss på Öresundskraft och vi vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

Vi håller på att skapa ett nytt Öresundskraft för framtiden. För att möta förändringarna i vår omvärld – och ta vara på möjligheterna i energiomställningen. För att behålla konkurrenskraft – och bli starkare. För att bli vinnare, helt enkelt. Och det är här du kommer in.

OM TJÄNSTEN

Inköp är ett av våra strategiska satsningsområden och vi behöver nu förstärka vår inköpsavdelning med en inköpsassistent. Vi köper in material, tjänster och entreprenader för hela Öresundskraftskoncernen. Inköpsavdelningen är en gemensam funktion och du rapporterar till Inköpschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar:

Löpande utveckling av vår operativa inköpsprocess Medverkan i arbetet med utvecklingen av våra systemstöd för operativa inköp Ansvar för förvaltning och utveckling av logistikmodulen i Agresso och Palette Inköpsorderläggning och bevakning av order mot leverantör Administration av koncernens centrallager och med ansvar för löpande inventering Medverkan som stöd i upphandlingar som annonseras i Tendsign samt självständigt genomföra direktupphandlingar
Inköp hos oss har en stor bredd med beställarna placerade ute i verksamheten. Det är inköpsfunktionens uppgift att tillse att inköp görs affärsmässigt, i enlighet med policy och att våra leverantörers fulla potentialer realiseras.

Vi är fem personer på GF Inköp där två personer idag arbetar med operativa inköp.

OM DIG

Vi antar att du har en eftergymnasial påbyggnadsutbildning, gärna med inriktning mot inköp, lager eller ekonomi. Du har erfarenhet från operativa inköp av såväl material som tjänster gärna från bygg-, energi- eller producerande verksamhet. Vi önskar att du har mycket goda användarkunskaper och stort intresse i de IT-system som används vid beställning och lager och är en fena i Office-paketets excelprogram. Du har goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig på ett tydligt sätt i tal och skrift.

Som person kännetecknas du av att arbeta strukturerat, organiserat och uthålligt. Vi förutsätter att du har ett eget driv och självständigt kan fatta egna beslut och anta de utmaningar som finns inom ditt ansvarsområde. Du är affärsmässig och vill vara med på vår resa mot en mer marknads- och affärsorienterad kultur.

Vi erbjuder en bred intressant och utvecklande inköpsroll i framtidens energibolag!

KONTAKT

Du är välkommen att söka tjänsten genom att klicka på ’ansök’ bifoga CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 20 november. Har du frågor är du välkommen att kontakta Andreas Lidén, Inköpschef, 042-490 3446 eller Marie Siwersson, HR Partner, 042-490 3019

Vi ser fram emot din ansökan!

FACKLIG KONTAKT

Henrik Wangsell, Akademikerna, 042-490 3820

Peter Johansson, Ledarna, 042-490 3506

Vesna Sulejic, Vision, 042-490 31 64

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Lidén, Inköpschef
042-490 3446
Annika Lövgren, CFO
042-490 3684

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öresundskraft AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 21 oktober 2016

Besöksadress

Västra Sandgatan 4
None

Postadress

Västra Sandgatan 4
Helsingborg, 25106

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023