OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lenslogistics är Europas marknadsledande företag på försäljning av linser över Internet, med varumärkes namn som bla. Lensway. Sedan starten, år 1999, har företaget haft en kraftig tillväxt och vi är nu ca 110 anställda med en omsättning på över 200 miljoner kronor. Sen november 2005 ägs företaget av det kanadensiska bolaget Costal Contacts. Lenslogistics distribution sker främst mot de nordiska länderna men sträcker sig även till övriga Europa och USA. Vi söker en engagerad och driven inköpsassistent. Rollen erbjuder i första hand arbetsuppgifter som berör leveransbevakning av ingående produkter, uppdatering av affärsystem, intern supportfunktion och leverantörskontakt gällande inköpsorder och orderflöde. Vi ser gärna att du är ny utexaminerad inom någon typ av teknisk / ekonomisk utbildning mot logistik / inköp (högskola eller liknande). Alternativt (minst 2 års) tidigare arbetserfarenhet av inköpsarbete. Du har goda Engelska kunskaper i både skrift och tal samt behärskar Microsoft Excel mycket väl. Erfarenhet av affärssystem, förhandling, förbättringsprojekt är meriterande. Förtaget befinner sig i en stark expansionsfas varför tjänsten kräver hög stresstolernas och god problemlösningsförmåga. Vi erbjuder ett varierande arbete i en väldigt utvecklande miljö där ständig förbättrings- och förändringsarbete är två viktiga nyckelord.