Inköpsassistent Administrativa enheten

Arbetsbeskrivning

Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
I likhet med Socialförvaltningens mål utgör den Administrativa enhetens syfte att ha medborgarens behov i centrum.

Uppdraget genomförs genom att understödja och utveckla delar av förvaltningens administrativa funktioner samt genom direktkontakt med medborgarna. Enheten ska arbeta med utökad digitalisering, utveckling och anpassning av tilldelade verksamhetsområden utifrån gällande lagstiftning, policy och regelverk.

Vi söker nu en ambitiös och serviceinriktad inköpsassistent.
Tjänsten är ett vikariat med 100% tjänstgöringsgrad med tillträde 2022-06-01 eller enligt överenskommelse och pågår till 2022-09-30 med möjlighet till förlängning.

Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Arbetsuppgifter
Arbetsområdet innefattar inköp och upphandling av tjänster och produkter, tillhandahålla rekvisitioner då behoven kräver snabb effektuering, ge råd till beställare, optimera beställningsvolymer samt utföra granskning och kontering av fakturor. Som ett led i effektiviseringen av uppdraget kommer ett fortsatt arbete ligga på att underlätta för förvaltningens beställare genom successivt införande av en ny funktion där hela Socialförvaltningen lägger beställningar genom en s.k. funk-låda. Därmed ökar effektiviteten vid beställningar då samtliga inköpare kan effektuera inkommande beställningar på kort tid. Som inköpsassistent har du daglig kontakt med chefer, medarbetare samt externa parter. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med tre medarbetare.
Det ingår även i dina arbetsuppgifter att:

- Expediera beställningar
- Genomföra upphandlingar
- Svara på frågor från förvaltningens medarbetare
- Upprätthålla och utveckla den nyinrättade funklådan

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten som Inköpsassistent har förmågan att ta ansvar för verksamheten samt din egen och andras arbetssituation. Som person har du inga svårigheter med att anpassa dig till ändrade omständigheter samt att du är trygg och stabil. Viktigt är att du arbetar bra tillsammans med andra människor och kan utrycka en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och hela organisationen. Du är tillmötesgående i ditt bemötande.
Viktigt är att du delar Mora Kommuns värdegrund.

Du bör kunna uttrycka dig tydligt på svenska i tal och skrift. Du bör även vara lugn och kontrollerad i tidspressade situationer samt att du kan planera och organisera ditt arbeta på ett strukturerat sätt. Som inköpsassistent bör du även ha minst en gymnasieutbildning inom administration eller likvärdig som arbetsgivaren bedömer samt kunskaper inom ekonomi vilka är relevanta för tjänsten.  Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete samt av visst ekonomiarbete.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att verka i politiskt styrd organisation

Krav
- Datakunskaper som är relevant för uppdraget

Socialförvaltningen

Mora i hjärtat av Dalarna!

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!


Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.


Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora Kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2022
  • Ansök senast: 6 maj 2022

Liknande jobb


Inköpsassistent

3 juni 2024

Operational Procurement Specialist

Operational Procurement Specialist

1 februari 2024

Inköpssekreterare till Materialdepån

Inköpssekreterare till Materialdepån

24 januari 2024