inköpsassistent, Hallsberg

inköpsassistent, Hallsberg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Brinner du för inköp och leverantörsrelationer? Vill du vara med  och bidra till en av våra kunders fortsatta expansion? Då tror vi att du är rätt person att hoppa på vår utvecklingsresa mot en Inköpsorganisation i Världsklass!

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ansvarsområden
I rollen som inköpsassistent erbjuds du en introduktion, du välkomnas av ett gäng kollegor på inköpsavdelningen till fräscha lokaler beläget i Hallsberg. Du kommer att ansvara för det löpande arbetet med de administrativa inköps- och sortimentssystemen inom det egna teamet, från inköp till försäljning. I rollen ingår att säkerställa kvalitet i grunddata, stödja organisationen med kalkylunderlag vid prisuppdateringar, löpande kontakt med leverantörer samt bistå Affärsområdeschefen med varierande administrativa uppgifter.

Som inköpsassistent kommer du bland annat att utföra arbetsuppgifter såsom: 
Registrera och uppdatera artiklar och parametrar samt sammanställa underlag för inläsning i affärssystem.
Medverka i kampanjarbete genom att tex delta i beslut av kampanjprodukter och priser
Administrera och registrera kampanjer och erbjudanden i samarbete med kampanjansvarig.
Aktivt säkerställa kvaliteten av artiklarnas grunddata, tex kompletta och korrekta varucertifikat, inköpsunderlag och kalkyler
Ansvara för löpande kontakt med leverantörer i olika administrativa frågor
Ta fram försäljningsstatistik och andra rapporter samt underlag för förhandlingar
Medverka vid övrigt förekommande arbetsuppgifter på Supply Chain-avdelningen som tex inköpssupport, stöd och bollplank i administrativa frågor och avtalsadministration.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.




Arbetstider
Detta är ett konsultuppdrag via Randstad. Du erbjuds en visstidsanställning med start omgående och sex månader framåt, uppdraget kan eventuellt bli förlängt. Uppdraget är förlagt på heltid, kontorstider, måndag - fredag. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning och/eller erfarenhet inom inköp eller logistik. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då rollen innebär såväl nationella som internationella kontakter.

Du som är strukturerad i ditt arbetssätt och drivs av att arbeta mot deadlines kommer att trivas i rollen. Som person är du analytisk, uthållig och kommunikativ. Du är bra på att skapa goda relationer både internt och externt och du har lätt för att samarbeta med andra. Som person är du 

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-11-07. Urval och intervjuer sker löpande så ansök därmed så snart som möjligt. Vid frågor eller funderingar vänligen kontakta mig, Anna Dahl på anna.dahl@randstad.se.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


6 december 2021

6 december 2021