Inköpsassistent med kunskaper i Excel

Inköpsassistent med kunskaper i Excel

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på Excel och vill komma ut och arbeta i nära samarbete med inköpsavdelningen? Ta chansen och sök detta uppdrag med omgående start!

OM TJÄNSTEN
Till vår kund i Hallsberg söker vi en inköpsassistent/administratör. Du kommer att vara en supportfunktion till några utav kundens största kunder och du kommer ta fram artikelinformation, priser, göra på- & avlistningar samt ansvara för avrop för inköp. För att klara av denna roll behöver du ha mycket goda kunskaper i Excel och du ska vara noggrann som person.

I Excel ska du kunna:
- Inmatning av data från andra filer/system
- Hantera listor och tabeller
- Sortera och filtrera kolumner
- Infoga och ta bort rader och kolumner
- Skapa och kopiera formler

Detta är ett tidsbestämt uppdrag som planeras pågå i 3-6 månader.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Prislistehantering och kontroll
* Lönsamhetsuppföljning
* Framtagande av statistik
* Skapande av inköpsorder och attest av faktura
* Kontakter med leverantörer, kunder och lager


VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i Excel. I slutet av rekryteringsprocessen kommer det ske ett prov.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
- Gärna har en relevant utbildningsbakgrund

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Strukturerad
- Samarbetsinriktad

Övrig information

Ort: Hallsberg

Omfattning: heltid under 3-6 månader

Start: omgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024