OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hansen Racing AB grundades 1966 och är med 40 år i branschen Sveriges äldsta och största företag specialiserat på USA-bilar, truck, vans och marinmotorer. Som inköpsassistent ansvarar du för leveransbevakning, orderbekräftelser, leverantörsbetalningar (svenska och utländska), men även övriga betalningar gällande drift och underhåll. Övriga administrativa uppgifter ingår. Du ska ha minst 5 års arbetslivserfarenhet av inköp och import. Det är en stor merit om du kan tullreglerna för import. Kunskaper om export är meriterande. Du ska även ha kunskaper i leverantörsreskontra och bokföring. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Kan du finska är det en merit. Du bör vara datorvan och kunna MS Office, speciellt Excel och Access. Vi jobbar i ett affärssystem som heter Jeeves Enterprise 9.0. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper då det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men även kunna komplettera andra vad gäller kompetens och erfarenhet. Minst lika viktigt är att du har ett sinne för detaljer och därför är mycket noggrann i ditt arbete med stor organisationsförmåga i kombination med ett effektivt arbete. Stresstålighet, samarbetsvillighet och flexibilitet är ett måste.