OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hansen Racing AB grundades 1966 och är med 40 år i branschen Sveriges äldsta och största företag specialiserat på USA-bilar, truck, vans och marinmotorer. Som inköpsassistent svarar du direkt till inköparna och ansvarar för beställningsunderlag, leveransbevakning, orderbekräftelser, fakturaavprickningar, och leverantörsbetalningar av våra utländska leverantörer. Då du arbetar med utländska leverantörer, är det bra om du kan engelska flytande. Du ska ha ett par års arbetslivserfarenhet av inköp och import. Kan du även tullreglerna för import är det en merit. Du bör vara datorvan och kunna MS Office, speciellt Excel och Access. Vi jobbar i ett affärssystem som heter Jeeves Enterprise 9.0. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper då det är viktigt att du kan arbeta självständigt, men även kunna komplettera andra vad gäller kompetens och erfarenhet. Minst lika viktigt är att du har ett sinne för detaljer och därför är mycket noggrann i ditt arbete med stor organisationsförmåga i kombination med ett effektivt arbete. Stresstålighet, samarbetsvillighet och flexibilitet är ett måste.