INKÖPSASSISTENT MED START OMGÅENDE

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en Inköpsassistent för uppdrag hos vår kund med start omgående. Som Inköpsassistent kommer du ingå i avdelningen för inköp och leverantörsstyrning som har fokus på att supportera kunder i diverse IT upphandlingar/förhandlingar, Contract Management och styra företagets strategiska IT leverantörer samt ansvar för att definiera och säkerställa gemensamma processer, verktyg och standards för avdelningen.
Som Inköpsassistent kommer du hantera många av de operativa inköpen och orderläggning av IT inköp. Du bistår övrig personal i operativa inköpsaktiviteter inom IT kategorin. I rollen som Inköpsassistent arbetar du sammanhållande, förvaltande och koordinerande av befintliga systemstöd (E-signering, inköpssystem, avtalsdatabas osv) och även viss koordinering av mindre vidareutveckling. Du kommer även att vara en del i arbetet med att löpande förbättra det ramverk och processer för hur man arbetar med IT Sourcing och Vendor Management.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Du kommer att arbeta hos vår kund med arbetsplatsen belagd i Stockholm.

Kvalifikationer
- Du har 1-3 års erfarenhet inom operativt inköp samt inköps- och kontraktsadministration
- Du kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift
- Har du tidigare erfarenhet inom IT-branschen anses det meriterande
- Har du relevant utbildning anses det meriterande
- Det är meriterande om du har erfarenhet av E-signeringsverktyg (t ex Adobe Sign) och inköpssystem


Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Inköpsassistent behöver du vara noggrann, strukturerad och relationsskapande. Du är självgående och en team-player samt flexibel och hjälpsam.

Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2020-09-30 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.

Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: Inköpsadministratör, Inköpskoordinator, Kontraktadministratör, kontraktadministration, IT inköp, orderhandläggare,

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023