Inköpsassistent Oriola

Arbetsbeskrivning

Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige under våra tidigare namn KD Pharma och Kronans Droghandel. Vårt uppdrag är att vara “The Channel for Health”, kanalen för läkemedel och apoteksvaror. Oriola är en del av finska Oriola-KD Corporation som är noterat på Helsingfors Fondbörs. I Sverige finns vi i Mölnlycke, Enköping och Stockholm. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola AB söker dig! www.oriola.se.

Affärsområde Apotek hanterar strategiska och operativa inköp av främst egenvårdsartiklar på uppdrag av apotekskedjor, och utgör den största kanalen för egenvårdsprodukter på den svenska apoteksmarknaden. Organisationen är liten och effektiv, och arbetet går huvudsakligen ut på att förbättra och optimera våra kunders förutsättningar för att uppnå en lönsam apoteksverksamhet. Tempot är stundtals högt och beslutsvägarna korta, vilket ger en dynamisk atmosfär. Möjligheterna att påverka är stora, och genom arbete med LEAN utgör förbättringsförslag en del av det dagliga arbetet.

Till Affärsområde Apotek söker vi nu en Inköpsassistent på visstid i 1 år.

Arbetsuppgifter




- stötta inköpsfunktionen med administrativa uppgifter,
- säkerställa rapportering och uppföljning av affärsområdets viktigaste nyckeltal till våra kunder,
- ansvara för att administrera och säkra kvaliteten på artikeldata,
- svara på kundförfrågningar,
- lägga upp nya kunder i vårt affärssystem, och
- utgöra en resurs i varuförsörjningsfrågor.



Dessutom ansvarar du för övriga allmänna assistentuppgifter inom kontoret.

För rätt person finns stora möjligheter att påverka och utveckla rollen. Du är placerad på vårt Stockholmskontor, och enstaka resor till Enköping och Mölnlycke förekommer.

Kompetenskrav

Lägst gymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi eller motsvarande kompetens erhållen genom annan utbildning och arbetserfarenhet. Eftergymnasial utbildning är meriterande.

Minst 2 års erfarenhet från arbete inom administration, inköp, service och/eller logistik är ett krav. Vidare krävs god datorvana med kompetens i Office paketet och goda kunskaper i Excel, samt goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
Du är




- noggrann, strukturerad och effektiv, med förmåga att prioritera rätt bland varierande arbetsuppgifter,
- utåtriktad och relationsskapande för att med god service och integritet kunna bemöta kunder, leverantörer och kollegor, och
- lösningsorienterad, proaktiv och drivande för att se möjligheter och lösa eventuella problem.



Du sympatiserar med företagets värderingar att vara öppen i din kommunikation, ta egna initiativ, vara ansvarsfull och arbeta tillsammans i team och utgår ifrån det i ditt arbetssätt

Ansökningsförfarande
Vi välkomnar dig till en verksamhet som befinner sig i en spännande och intensiv utvecklingsfas. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta biträdande Affärsområdeschef Peter Rose på
072-229 96 61, eller peter.rose@oriola.com.

Registrera din ansökan senast den 10 augusti via vårt rekryteringssystem på vår hemsida www.oriola.se.

Välkommen med din ansökan!


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringskonsulter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Thunström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oriola AB Mölnlycke
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Visstidsanställning 201408-201508 Ej specificerat
  • Publicerat: 4 juli 2014

Besöksadress

Oriola AB, Slöjdgatan 9, 10393 Stockholm
None

Postadress

FIBERVÄGEN 2 -8
Mölnlycke, 43533

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023