Inköpsassistent till Holtab!

Inköpsassistent till Holtab!

Arbetsbeskrivning

Holtab är en av Nordens ledande leverantörer av lösningar för kraftöverföring med produkter som nätstationer, fördelningsstationer, teknikhus och lågspänningsställverk. I allt vi gör drivs vi av våra kärnvärden kunskap, service och samarbete.

Är du en driven och lyhörd person som är redo för en spännande utmaning? Trivs du som bäst när du får arbeta administrativt i olika affärssystem? Då kan du vara den vi söker för ett kortare uppdrag på Holtab i Tingsryd!

Holtab är ett framåtriktat industriföretag med en positiv och välkomnande företagskultur. Med hållbarhet som ledstjärna ser vi till att morgondagens kraftförsörjning blir verklighet. I företaget föds många kreativa idéer som med korta beslutsvägar oftast är möjliga att genomföra.

Ansvarsområden
* Registrering av ordererkännande
* Leveransbevakning
* Följa och utveckla våra huvudprocesser samt inköpsprocesser.
* Följa och utveckla Miljö, Arbetsmiljö och Kvalitetsarbetet på Holtab.

Arbetsuppgifter
* Skapa inköpsorder
* Kontrollera och bevaka ordererkännanden
* Bevaka leveranserna och kommunicera med berörd mottagare om aktuellt läge
* Följa upp och initiera justering av inköpsparametrar i affärssystem
* Kontrollera erhållna orderbekräftelse mot ingångna avtal/offert för att identifiera prisavvikelser.

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha följande kunskaper:
- Eftergymnasial utbildning relaterat till inköp/administration
- Goda IT-kunskaper
- Kunskap inom MPS, Navision, Office (goda kunskaper i Excel)
- Meriterande med erfarenhet inom CRM-system
- Svenska och engelska, i tal och skrift

Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och noggrann, med en stor kommunikativ förmåga. Det är viktigt att du snabbt kan komma in i nya arbetsuppgifter. Du är ödmjuk, jordnära och har lätt för att driva dina arbetsuppgifter framåt.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstid - 3 månader / Heltid / Tingsryd

Låter detta som en tjänst för dig? Sök redan idag, tjänsten blir tillsatt så fort vi hittar rätt kandidat!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2020
  • Ansök senast: 12 juni 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023