inköpsassistent till kategori husdjur

Arbetsbeskrivning

Granngården är en del av Sveriges historia sedan 1880. Vi är födda på landet och är rotade i det svenska jordbrukssamhället. I över hundra år har vi varit en knutpunkt för svenska bönder. Genom vårt arv har vi en stor kunskap i frågor som rör odling, djur och natur. Vi vill med våra 111 butiker runt om i Sverige och med vår e-handel inspirera och underlätta för dig som vill leva ett Jordnära liv.

Granngården tillhör Felleskjopet, en nordisk koncern belägen i Lilleström, Norge. Granngårdens huvudkontor, även kallat servicekontor, är placerat i Malmö nära Beijers park. Granngården har cirka 800 anställda i hela Sverige, varav ca 70 medarbetare på servicekontoret. Omsättningen är cirka 2,5 miljarder kronor per år.

Vår tro är att vi alla har en bonde i själen, och att hemodlat är vår tids stora jordbruksreform. Vår ambition inom Granngården är att skapa den bästa jordnära kundupplevelsen.  Nu letar vi på Granngården efter dig som vill jobba på vårt Servicekontor i Malmö som inköpsassistent på Kategori Husdjur. Läs mer om tjänsten och sök redan idag!

Arbetsbeskrivning

Inköpsassistenten ansvarar för det löpande arbetet med de administrativa inköps- och sortimentssystemen inom det egna teamet, från inköp till försäljning. I rollen ingår att säkerställa kvalitet i grunddata, stödja organisationen med kalkylunderlag vid prisuppdateringar, löpande kontakt med leverantörer samt bistå Affärsområdeschefen med varierande administrativa uppgifter.

Registrera och uppdatera artiklar och parametrar samt sammanställa underlag för inläsning i affärssystem.
Medverka i kampanjarbete genom att tex delta i beslut av kampanjprodukter och priser
Administrera och registrera kampanjer och erbjudanden i samarbete med kampanjansvarig.
Aktivt säkerställa kvaliteten av artiklarnas grunddata, tex kompletta och korrekta varucertifikat, inköpsunderlag och kalkyler
Ansvara för löpande kontakt med leverantörer i olika administrativa frågor
Ta fram försäljningsstatistik och andra rapporter samt underlag för förhandlingar
Medverka vid övrigt förekommande arbetsuppgifter på Supply Chain-avdelningen som tex inköpssupport, stöd och bollplank i administrativa frågor och avtalsadministration.
Arbetslivserfarenhet

Gymnasieutbildning (min 3 år) med inriktning mot inköp, ekonomi eller försäljning, alternativ motsvarande kunskaper erhållna genom annan utbildning och arbetslivserfarenhet.

Ca 1-2 års erfarenhet av liknande arbete. Rollen kräver även:

Erfarenhet från detaljhandeln gärna inom området husdjur
Engelska i tal och skrift
Goda kunskaper i Microsoft Office speciellt Excel
Personliga egenskaper

Vi söker en person som är noggrann och strukturerad med en positiv inställning där problemen som dyker upp är till för att lösas. Vi ser även att du är serviceinriktad och har en förståelse för det större perspektivet med kunden i fokus.

Rollen ska självständigt analysera och kontrollera grunddata för att säkerställa en hög kvalitet i artikelregistrens grunddata och i kampanjflödet, för de olika produkterna inom det egna teamet. Därav ser vi gärna att du har ett gott sifferminne och kan leverera med kvalité samt att du trivs i ett klimat där det händer mycket. 

Utöver ovanstående personliga egenskaper är det viktigt att du som ledare inom Granngården är en god ambassadör för företaget och att du kan identifiera dig med våra ledord:

Jordnära
Engagerad
Kundfokuserad
Vinnare
Granngården arbetar strategiskt för att bidra till en hållbar utveckling. Vi uppmuntrar nya idéer, synsätt och arbetar för en dynamisk organisation. Vi vet att en bredare mångfald skapar grunden för en bättre utveckling, både individuellt och som organisation och strävar efter att stärka vår mångfald i alla våra nyrekryteringar.

Tillträde:  Enligt överenskommelse.

Anställning:  Heltid. Granngården tillämpar provanställning de 6 första månaderna.

Har du några frågor angående tjänsten är du välkommen och maila Camilla Lantz, Affärsområdeschef Husdjur;  camilla.lantz@granngarden.se  

Välkommen med din ansökan som vi vill ha senast den 29 oktober 2021. Vi arbetar löpande med urvalet så kom in med din ansökan så snart som möjligt! Vi tar endast emot ansökningar via länken "Ansök nu" nedan.

Vill du veta lite mer om hur det är att jobba på Granngården, gå in på https://www.granngarden.se/om-oss/jobba-hos-oss

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Granngården AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 29 oktober 2021

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023