Inköpschef

Arbetsbeskrivning

Skärgårdskommunen Österåker i södra Roslagen har nära 38.000 invånare. De allra flesta bor i centralorten Åkersberga som ligger tre mil nordost om Stockholm. Här finns god service och bra kommunikationer med Stockholm. Kommunen lockar med en härlig boendemiljö, friluftsliv, natur och en levande skärgård. Österåker är en ung kommun med många barnfamiljer och ungdomar. Österåkers kommun beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER I Österåkers kommun har kommunstyrelsen det övergripande ansvaret för inköps- och upphandlingsverksamheten. Ansvaret för verksamhetsspecifika upphandlingar ligger hos respektive nämnd och dess förvaltning. Kommunens gemensamma upphandlingar samordnas på kommunstyrelsens uppdrag av den centrala inköpsenheten. Denna utgör också en stödfunktion till verksamheterna. Som inköpschef kommer du att ansvara för kommunens gemensamma upphandlingar, stödfunktionen till nämnder och förvaltningar samt företräda kommunen i upphandlings- och inköpsfrågor. Du kommer att leda och fördela arbetet på enheten och ansvara för att det sker en utveckling och effektivisering av inköps- och upphandlingsprocessen. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med akademisk examen, gärna med inriktning på inköp, ekonomi eller juridik. Du ska ha kunskaper i LOU (lagen om offentlig upphandling) och erfarenhet av att arbeta med inköp i en organisation där LOU tillämpas. Vidare bör du ha kunskaper i avtalsrätt. Vi förutsätter att du har vana av att arbeta i Excel och Word.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Österåkers Kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 5 februari 2007
  • Ansök senast: 26 februari 2007

Liknande jobb


FRISÖR

17 maj 2006

Hotellstäd

1 mars 2006

vårdbiträde/undersköterska

15 juli 2006

21 juli 2006