OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansvar: Inköpschefen ansvarar för att leda kommunens strategiska inköpsverksamhet.Ansvaret omfattar både inköpsorganisation, ramavtal samt stöd till verksamheten.Uppgift: Inköpschefen har som uppgift att vara med och utveckla den befintliga förvaltningen.Då förvaltningen syftar till kontinuerlig utveckling bör inköpschefen ha förmågan och viljan att skapa och arbeta kring långsiktiga mål och utvecklingsplaner för hela verksamheten.Inköpschefen ansvarar samt driver frågor kring: .Att forma, utveckla och effektivt leda den strategiska inköpsverksamheten..Att ytterst ansvara för kommunens försäkringsfrågor med utredningar, juridiska skadefrågor, riskhantering samt analyser av försäkringsbara risker..Att bedriva och utveckla en verksamhet som har till målsättning att förverkliga verksamhetens uppgift gällande de politiska effektmålen..Övergripande verksamhetsfrågor utifrån ett kommunalt helhetsperspektiv och långsiktig målsättning..Ekonomiskt resultatansvar för det egna ansvarsområdet.Erfarenhet: Du har 2-5 års erfarenhet och har tidigare arbetat inom statlig eller kommunal myndighet med juridik.Du har erfarenhet av förvaltningsrätt, avtalssrätt och allmän affärsjuridik.Personlighet: Den framgångsrike inköpschefen har en personlighet enligt nedan; .delegera och skapa resultat genom andra - delaktighet och prestigelöshet .förena gott och öppet ledarskap med budget- och resultatdisciplin - integritet .god kommunikativ förmåga och social kompetens både internt och externt - kunna agera i offentliga sammanhang .förmåga att utifrån komplex information fatta beslut utifrån förvaltningens särskilda premisser - självständighet under ansvar .förmåga att vara lyhörd, engagera och entusiasmera samt skapa förutsättningar för utveckling av grupper, ledare och enskilda medarbetare - kunna hantera och reda ut konflikter .förmåga att arbeta processorienterat med förändringsarbete och leda det till avslut - strukturerad och målorienterad .ett stort intresse och engagemang för verksamhetens kvalitets- och utvecklingsfrågor..helhetssyn och därmed bidra till hur verksamheten arbetar utifrån ett kommunövergripande synsätt och därmed bidrar till Hebys gemensamma utveckling Utbildning: Juris kandidatexamen eller motsvarande kunskaper.Mycket goda kunskaper i svenska, i tal, skrift och förståelse förutsätts.Övrigt: Tillträde snarast enligt överenskommelse.Tjänsten är placerad i Heby.Är Du intresserad av att arbeta som inköpschef, registrera Din intresseanmälan senast den 31 augusti 2007.nr.