OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företaget är ett expansivt grossistföretag av moderna inredningsdetaljer som agerar på den nordiska marknaden.Vi designar och säljer inredningsdetaljer som säljs via interiör och möbelhandeln.
Vi har som målsättning att våra produkter skall skapa en modern positiv atmosfär i vardagen.
Idag omsätter vi ca 10 miljoner, är 6 medarbetare i Sverige och har agenter i övriga Norden.
Nu söker vi en ersättare till en av våra medarbetare som går på barnledighet.Hon har arbetat hos oss under 10 år, så vi söker en kraftfull ersättare.
Företaget är ett litet personligt företag med höga ambitioner och vi söker en medarbetare som uppskattar det lilla företagets flexibilitet och möjligheter.Välkommen med din ansökan!
Inköpsekonom/administratör
Arbetsbeskrivning:
*Ansvara för löpande inköpsarbete enligt fastställd budget gällande lagervaror och ständig optimering av lagernivån.
*Löpande terminssäkringar av valuta i samråd med ekonomiansvarig.
*Assistera vid produktutveckling, prissättning och inköp av nya artiklar i samarbete med företagets VD och designer.
*Administration av varje säsongs kollektion med avseende på artikelnummer, EAN koder, prislistor etc.
Inköpsarbetet kommer innebära ca en 50 %-tjänst och sedan kommer administrativa uppgifter fylla upp tjänsten till en 75%-heltidstjänst utifrån sökandes kvalifikationer.
Personprofil:
*Dokumenterad erfarenhet av inköp och logistikarbete.
*Förhandlingsvana med svenska och utländska affärskontakter.
*Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
*Goda kunskaper i datorhantering, gärna SPCS administration.
Personliga egenskaper.
*Resultatinriktad
*Noggrann
*Organisatorisk förmåga
*Ansvarstagande
*Initiativrik
*Intresses för form och färg en merit men inget krav
Ej telefon.
I denna rekrytering samarbetar vi med Tillväxt2000 varför ansökningarna skall skickas dit.