Inköpskoordinator till BYGGmax

Arbetsbeskrivning

Kundföretaget

<i>Byggmax är med sina för närvarande drygt 110 butiker i Sverige, Norge och Finland en offensiv lågprisaktör inom byggvaruhandeln i Norden. Företaget startades 1993 och omsatte cirka 3,2 miljarder SEK år 2013. De senaste åren har företaget öppnat 8-13 butiker per år och ska fortsätta att växa med lönsamhet bland annat genom ytterligare satsningar på inköp och logistik. Byggmax aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010. För mer information se www.byggmax.se.</i>

Byggmax är en centralstyrd byggvaruhandelskedja med lågprisfokus, vilket innebär att inköpsavdelningens arbete är viktigt både för att säkerställa varuförsörjning och lönsamhet. Vi på inköp sitter tidigt i både värdekedjan och i många flöden och det jobb vi gör påverkar många personer.

Arbetsbeskrivning

En av våra två inköpskoordinatorer går nu på ett par års tjänstledighet för studier och vi söker därför en vikarie.

Det dagliga arbetet som inköpskoordinator består av två delar: att leverera resultat som adderar värde för intern kund och slutkund, samt att förbättra verksamheten med Lean som underliggande filosofi. Där majoriteten av inköpsavdelningen jobbar kategorinära jobbar du i stället kategorioberoende och med våra processer.

Bland arbetsuppgifterna finns:

<li>Systemmässig hantering av nya butiker</li>
<li>Administration av nya artiklar</li>
<li>Hantering och effektivisering av artikeluppdateringar</li>
<li>Avtalshantering</li>
<li>Process- och flödesförbättringsarbete</li>
<li>Deltagande i avdelnings- och företagsgemensamma projekt</li>
<li>Säkerställande av leveranskvalitet till interna kunder</li>

Långsiktigt strävar du efter att genom systemstöd, struktur och rutiner automatisera och förbättra vårt arbete kring administration och produkthantering.

Du jobbar mycket med våra kategorichefer och juniorinköpare. Primära kunder till dig är andra interna funktioner, exempelvis avrop, butik, marknad, webb och ekonomi.


Din profil

Vi tror att du är noggrann, strukturerad och kommunikativ. Du gillar ordning och reda och att vara stolt över det du levererar. Att på ett analytiskt sätt ifrågasätta gamla lösningar och tillsammans med andra människor hitta nya är något som tilltalar dig. Du tycker att det är ett självklart mål att försöka effektivisera så mycket av din tjänst som möjligt och minska mängden manuellt arbete.

Rollen innebär mycket kommunikation och vi förutsätter att du kan uttrycka dig obehindrat i både tal och skrift, i åtminstone svenska och engelska. Goda kunskaper i Excel, affärssystem (IFS) och beslutsstödssystem (QlikView) är meriterande.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna, T-bana Västra skogen. Urval och intervjuer sker löpande.

I denna rekrytering samarbetar vi med QWORK, frågor besvaras av ansvarig rekryterare, Carin Carlsson, via mejl carin.carlsson@qwork.se. Ansöker gör du via formuläret i anslutning till annonsen.


Vårt företag

<i>QWORK är rekryteringsföretaget som hjälper dig att hitta rätt väg på arbetsmarknaden. Vi finns verksamma inom de flesta affärsområden, exempelvis handel, industri, IT och administration. Vår vision är att vara det kvalitetsledande rekryteringsföretaget för våra kunder och kandidater. Vill du läsa mer om oss och vad vi kan erbjuda, gå då in på vår hemsida qwork.se</i>

Kontaktpersoner på detta företaget

Carin Carlsson

Carin Carlsson
08-21 55 60 (växel)
Josefin Kernell

Johanna Hellman
08-21 55 60
Frida Nilsson
090124899
Sara Tidebro
090-12 29 20
Sara Tidebro
090 12 29 20
Josefin Kernell

Sara Tidebro
090 12 29 20
Frida Nilsson
090-124899

Sammanfattning

  • Arbetsplats: QWORK Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 15 juli 2014

Besöksadress

Isafjordsgatan 30A, Kista
None

Postadress

BARNHUSGATAN 20
STOCKHOLM, 11123

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023