Inköpssamordnare

Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Nu behöver vi dig som vill vara med och driva utvecklingen av inköpsprocessen för Intraservice och samtidigt bidra till hållbarhet och en cirkulär ekonomi.

Som inköpssamordnare fungerar du som beställare för förvaltningsövergripande inköp och ingår i förvaltningens inköpsteam. I samarbete med kollegorna på intern service och upphandlarna inom inköp och upphandlingsavdelningen, verkar du för att bedriva samordnande operativa inköp. Tillsammans utgör ni förvaltningens specialister i inköpsfrågor. Inom hållbara och cirkulära inköp, kommer ni att samordna, kvalitetssäkra och följa upp förvaltningens inköp.

Som inköpssamordnare kommer du också att genomföra större och mer komplicerade inköp, genomföra mindre direktupphandlingar samt att tillsammans med övriga inom inköpsteamet utveckla hållbara, cirkulära och effektiva inköpsprocesser, rutiner och utbildningar inom det operativa inköpsområdet. Du kommer tillsammans med teamet också att agera stöd till förvaltningen inom det operativa inköpsområdet.

Arbetet innebär vidare att du vid behov medverkar i Göteborgs Stads avtalsgrupper i samband med upphandlingar och nya ramavtal. Du ingår även i stadens nätverk inom hållbarhet och cirkuläritet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning inköp, ekonomi, juridik eller miljövetenskap, alternativt annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har även erfarenhet av operativt inköpsarbete och goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel. Erfarenhet av cirkulära och hållbara inköp samt arbete i e-handelssystem såsom Proceedo, ser vi som meriterande.

Som person har du förmågan att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du är bra på att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt och du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt.

Du arbetar tillsammans med andra, visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 12 juni 2023

Liknande jobb


7 maj 2024

7 maj 2024

6 maj 2024

Inköpare

Inköpare

6 maj 2024