Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Söderhamn Nära

Vi söker en inköpssamordnare till Söderhamn Nära

Dina arbetsuppgifter
Rollen som inköpssamordnare är bred och arbetsuppgifterna är varierande. Du kommer att vara ett viktigt stöd i det förberedande arbetet med upphandlingar, därmed kommer du arbeta nära Söderhamns kommuns upphandling- och inköpsenhet som ansvarar för bolagens upphandlingar. Rollen innefattar att du tillsammans med våra verksamheter arbetar fram upphandlingskrav och genomför avrop på befintliga avtal. Du kommer ur ett styr- och ledningsperspektiv ha som uppgift att tydliggöra inköpsprocesserna inom bolagen vilket kan innefatta att arbeta fram policys och riktlinjer och se till att dessa implementeras och följs.

Genomföra leverantörsuppföljningar av ingångna avtal, genomföra kategoristyrning och spendanalyser i syfte att kontrollera avtalsefterlevnad och effektivisera organisationens inköpsprocess.

Att genomföra och/eller stötta vid upprättande av direktupphandlingar och avtalsupprättande samt ansvara för att dessa dokumenteras enligt gällande rutin.

Ansvar och befogenheter
Att avtalsdatabasen är uppdaterad med för organisationen gällande avtal och för bevakningen av dessa. Att tillsammans med Söderhamn kommuns inköps- och upphandlingsenhet årligen upprätta en upphandlingsplanering för bolagen

Det kommer att finnas stora möjligheter att påverka hur organisationens framtida arbete kring avtal- och inköp kommer att se ut i samarbete med ledningen.

Denna roll ligger organisatoriskt på ekonomienheten och du rapporterar till ekonomichef.

Din profil
Vi söker dig som är driven och en trygg person med analytisk förmåga. Ditt arbetssätt präglas av en prestigelöshet samtidigt som du inte är rädd för att förmedla dina råd och bedömningar. Att du värdesätter och har en god samarbetsförmåga och ett konsultativt förhållningssätt är en självklarhet för dig!

Du tar ansvar för ditt uppdrag och driver bolagsövergripande processer. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan och ser möjligheter i förändringar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

Att du värdesätter och har en god samarbetsförmåga och ett konsultativt förhållningssätt är en självklarhet för dig!


Utbildning
Du har eftergymnasial utbildning såsom yrkeshögskole- eller högskoleutbildning relevant för ansvarsområdet.
Vi ser gärna att hela utbildningen alternativt genomförda kurser inom ramen för utbildningen har varit inom inköp, ekonomi, upphandling eller andra områden som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Givetvis har hanterar du IT-verktyg i ditt dagliga arbete och har grundläggande kunskaper i Word och Excel.


Erfarenhet
Det är en fördel om du har erfarenhet av inköp eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Söderhamn Nära är Söderhamns infrastrukturbolag. Vi erbjuder vardagens alla bekvämligheter: el, vatten, värme, renhållning, bredband, TV och IT-drift. Vi gör det med miljöhänsyn och affärsmässig samhällsnytta i fokus. Vi är cirka 125 medarbetare som gör vardagen bekväm för våra kunder. En kontakt för allt - enkelt, bekvämt och Nära.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderhamn Nära
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2023
  • Ansök senast: 6 augusti 2023

Liknande jobb


Strategisk inköpare till Saab Surveillance

Strategisk inköpare till Saab Surveillance

15 maj 2024

15 maj 2024

Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

15 maj 2024