Innehållsskapande kommunikatör med ansvar för sociala medier

Innehållsskapande kommunikatör med ansvar för sociala medier

Arbetsbeskrivning

Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Med målen att skapa 5 000 nya jobb till 2030, att bli klimatneutrala samt att utjämna de sociala skillnaderna så jobbar vi hårt för att ligga i framkant! Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn.

Kommunikationsavdelningens uppdrag är att ge förutsättningar för att kommunikation inom Sundsvalls kommunkoncern skapar värde, bidrar till måluppfyllelse och omställningsförmåga. Hos oss arbetar 13 kommunikatörer som varje dag tillsammans med kommunikatörer ute i verksamheten säkerställer att Sundsvalls attraktionskraft, både för platsen och organisationen, ökar samt att medarbetare och invånare är delaktiga och goda ambassadörer.

Vi söker nu en kreativ och driven kollega som vill vara med och ta kommunikationsarbetet i sociala medier till nästa nivå.

ARBETSUPPGIFTER
Som kommunikatör med fokus på sociala medier kommer du att driva och utveckla kommunens sociala medier. Du är en del av avdelningens redaktion och skapar relevant och attraktivt innehåll för kommunens sociala medier, men även för våra andra digitala kanaler så som sundsvall.se och intranät i samråd med kommunkoncernens många innehållsskapare. Du skriver målgruppsanpassade texter och arbetar även med visuell kommunikation, till exempel film och foto. Som ansvarig för kommunens sociala medier är du även ansvarig för strategi, uppföljning och analys, riktlinjer, utbildning, rutiner samt att omvärldsbevaka och samverka med andra kommuner och viktiga myndigheter. Du är ett bollplank och ett stöd till alla verksamheter inom kommunkoncernen i frågor som rör sociala medier. Som en del av avdelningen medverkar du vid behov i övrigt kommunikationsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial, gärna akademisk utbildning, inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande samt några års erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med fokus på kommunikation i sociala medier, varav viss tid i en stor och komplex organisation. Vi ser också att du behärskar content management i form av annonsering, optimering och uppföljning av såväl betalt som förtjänat innehåll i sociala medier samt att du är en driven skribent som kan skriva målgruppsanpassat för flera olika kanaler. Du har en god fingertoppskänsla för kanalval och tonalitet i innehållet. Du har erfarenhet av grafisk produktion i mallar, fotografering och att göra enklare filmproduktioner.

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kommunikationsarbete i en kommun eller annan offentlig verksamhet och att du därmed förstår den offentliga sektorns förutsättningar utifrån lagkrav (GDPR, tillgänglighet etc). Ett extra plus är om du har erfarenhet av kommunikationsarbete för att nå unga målgrupper.

Du ser till hela verksamhetens bästa samt arbetar självständigt och driver processer framåt. För att lyckas i rollen krävs att du har hög samarbetsförmåga, är kreativ och tar egna initiativ. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskap

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024