Innesäljare, Solna

Arbetsbeskrivning

Innesäljare till Posten Logistik AB, Solna Antal befattningar 1 vikarie from 1 augusti 2007 tom 31 maj 2008 1 vikarie from 1 augusti 2007 tom 29 februari 2008 1 tillsvidare tjänst Telefonförsäljning Telefonförsäljning Logistik är en del av Logistik Försäljning, Kundservice.Enheten ansvarar för en kundbas på ca 30 000 kunder och skall bygga upp kundansvaret via telefon och brev med rätt kvalite och inriktning.Telefonförsäljning Logistik skall bidra till att göra Posten Logistiks marknadsbearbetning mer effektiv och öka kundnöjdheten. Ditt ansvar Du ansvarar för att genomföra telefonförsäljningsuppdrag enligt uppdrag från Personlig Försäljning Logistik och övergripande kampanjplaner och för att sälja in befintliga ramavtal.Du har som innesäljare ett eget kundansvar för ett antal företagskunder som du ska vårda och utveckla samt tar tillvara synpunkter från kunder.Du har förmåga att sluta avtal mellan Posten och Postens kunder och du har aktuell kunskap om Postens tjänster.På eget initiativ arbetar du med din egen kompetensutveckling och berättar om eventuella kompetensgap för teamchefen.Du arbetar för att nå uppsatta volym- och intäktsmål. Dina arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår att ringa dedicerade kunder för att lämna förslag, offerter och göra avslut.Du omförhandlar avtal och arbetar med merförsäljning på befintliga avtal, du bearbetar och säljer på existerande ramavtal och på kedjekunder.Aktiviteter och resultat rapporterar du löpande i SAP.Du skriver offerter och avtal, genomför kundvårdsaktiviteter och arbetar utifrån Postens process Sälja Tjänst.Du informerar kunder om förändringar i avtal eller produktvillkor, du följer upp Affärstips som kommer från Kundtjänst, Företagscenter eller från DM- eller TM-bearbetning.Du förmedlar kvalificerade affärstips till Affärstipscentralen och du arbetar med Telefonförsäljning för ny-, mer- och crossförsäljning på utvalda företag. Dina kvalifikationer Du har dokumenterad erfarenhet av tjänsteförsäljning till företag via telefon eller av fältförsäljning och förmåga att göra avslut och affärer via telefon.Du är självklart kund- och affärsorienterad och skapar lönsamma affärer både för kunden och för Posten.Du arbetar självklart resultatinriktat och har specialistkunskap om processer och om Postens tjänster.Du har mycket god förmåga att arbeta med förändring, att bygga relationer, samarbeta och att kommunicera.Du har relevant eftergymnasial utbildning och logistikutbildning och goda kunskaper i svenska och engelska. Välkommen med din ansökan jämte meritförteckning märkt med referensnummer 12806 senast den 20 juli 2007.Ansök på www.posten.se/jobb.Posten Logistik erbjuder konkurrenskraftiga och attraktiva logistiklösningar samt paket-, pall och expresstjänster.Vi löser företags logistiska utmaningar och ser till att de får sina produkter distribuerade snabbt och effektivt.Vi finns i hela Norden och har samarbetspartners i hela världen.Posten Logistik AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB.Bolaget har cirka 5 900 medarbetare.Jämställdhet, etnisk och kulturell mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet.Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulla Nilsson
010-4366284

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Posten Logistik AB
  • 3 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 27 juni 2007
  • Ansök senast: 20 juli 2007

Postadress

Terminalvägen 24
Örnsköldsvik, 89151

Liknande jobb


13 mars 2010

Säljare / Distributör

15 mars 2010

Säljare

12 mars 2010

Säljare gentemot nätverkslösningar

12 mars 2010