Innesäljare till Staples Solutions

Arbetsbeskrivning

Är du positiv, driven, resultatorienterad och i början av din säljkarriär?

Då kan du passa i rollen som innesäljare hos Staples Solutions!

Om vår kund
Staples är marknadens ledande leverantör av produkter och lösningar inom kontor, städ & hygien, kök & servering, skola & förskola, möbler, förpackningsmaterial, sjukvård & omsorg, IT- tillbehör och Profil/branding, för dagens och morgondagens arbetsplatser.
Vi är övertygade om att rätt utrymmen på din arbetsplats ger dig förutsättningarna för att trivas. Som vi säger - ”When your space works, everything works”.
Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Våra kunder kan handla där det passar dem bäst; i våra 10 butiker, via säljare, kundtjänst eller direkt på nätet, läs mer på www.staplesadvantage.se
Staples Sverige och Danmark har sitt huvudkontor i Borås, ett toppmodernt lager i Växjö och säljkontor i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Tillsammans är vi närmare 400 anställda.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som innesäljare hos Staples Solutions kommer du att arbeta med relationsskapande försäljning, där din huvudsakliga målgrupp är företagskunder. Genom din sociala förmåga bygger du långsiktiga kundrelationer vilket leder till att du skapar affärsmöjligheter, där telefonen är ditt främsta verktyg. Du arbetar efter tydliga mål och en tydligt definierad målbudget. Vidare agerar du affärsmässigt och professionellt i varje möte med kunden.

Din profil
Vi söker dig som vill arbeta som innesäljare som drivs av att nå goda resultat. Du har i en tidigare roll jobbat aktivt med utgående direktförsäljning. Vidare ska trivas med att arbeta mot uppsatta mål och budget. Du är en van användare av telefon och dator som dina främsta arbetsverktyg. Din kommunikationsförmåga är mycket god såväl i tal som i skrift, både på svenska och engelska. Du har även erfarenhet av att arbeta i Office, främst Excel.

Som person är du engagerad och positiv samt motiveras av utmaningar. Du är driven, kan arbeta självständigt och är socialt kompetent, dessutom är du duktig på att upprätthålla relationer och inger förtroende. Vidare gillar du att arbeta prestationsinriktat, är analytisk, lojal, ödmjuk och har en hög ambition att lyckas samtidigt som du är en lagspelare. Meriterande är om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.

Villkor:

För den här tjänsten kommer du vara anställd via Effektiv och arbeta som konsult åt kundföretaget.

Start: 1 Mars
Ort: Borås.
Omfattning: Heltid.
Arbetstider: Måndag – fredag 07:30-16:30.
Löneform: Fast + provision.

Låter tjänsten intressant? Varmt välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Intervjuer kommer att genomföras löpande så skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Johansson

Corinne Johansson

Therese Brundin
070-964 42 10
Marie Wikström

Lotta Preijde

Lotta Preijde

Anna Rapp

Kristina Halovanic
0732-541481
Annika Wånghed Muskantor
070-586 40 04
Gabriella Helgesson Eilind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Effektiv Borås
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 11 januari 2021
  • Ansök senast: 2 februari 2021

Besöksadress

Skaraborgsvägen 3B, Borås
None

Postadress

Skaraborgsvägen 3B
Borås, 50630

Liknande jobb


16 februari 2021

16 februari 2021

Verksamhetsansvarig till Arcade Dreams

16 februari 2021